پیش بینی قیمت سکه و طلا تا پایان هفته/ طلا ارزان می‌شود؟

قیمت هر گرم طلا تا پایان هفته نوسانی و بین یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در رفت و بازگشت خواهد بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت دلار آغاز هفته آخر بهمن افزایشی و در کانال ۲۶ هزار تومان آغاز کرد. طلا نیز در روند نوسانی خود در حال حاضر روندی افزایشی دارد. امروز اولین روز هفته در بازارهای جهانی اونس جهانی اندکی افزایش داشت و به ۱۸۲۵ دلار رسید.

پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته

عبادالله محمد ولی، کارشناس بازار طلا در ارتباط با تحولات بازار طلا در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:  شنبه ۲۵ بهمن قیمت هر گرم طلا یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹ هر گرم طلا در بازار ایران تا یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان نیز معامله شد. قیمت  طلا تا پایان هفته نوسانی خواهد بود و هر گرم طلا بین یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در رفت و بازگشت خواهد بود، اما بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اخبار سیاسی تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد، بیان کرد: بحث های برجام و هسته‌ای فقط در بازار داخلی تاثیر می گذارد نگرانی سال های سال در ایران تاثیر تحولات بین المللی بر بازارهایی همچون طلا است، دلیل آن نیز ضعف در ساختارهاست.

الزام آینده نگری برای اقتصاد ایران 

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته در مسائل حساسی که بر اقتصاد اثر مثبت می‌گذارد و درآمد زاست  کار چندان مثبتی انجام نداده ایم، در تمام این دهه‌ها با درآمد حاصل از نفت و واریز آن به خزانه، نیازهای عمومی مرتفع شده است. از جمله مهمترین الزامات در اقتصاد ایران آینده نگری است  اگر ساختارها به درستی در کشور شکل گرفته باشد و تولید و صادرات انجام شود، خبر تحولات آمریکا و جهان حتی با بیشترین شدت، نمی‌تواند به راحتی بازار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

خبرسازی برای بالا نگه داشتن قیمت طلا

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با خبرسازی‌هایی که برای بالا نگه داشتن قیمت طلا می‌شود، بیان کرد: در طول هفته گذشته و هفته جاری هیچ رخداد خاص، سخنرانی و تحولی در عرصه بین الملل و داخلی وجود نداشته اما شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم، این افزایش قیمت ها ناشی از خبرسازی، جو رسانه‌های و بازی‌هایی است که در بازار طلا و سکه انجام می‌شود.

راهکار اقتصاد قوی

وی افزود: تحولات بین الملل نشان می‌دهد، هیچ  جنگی بین ایران و هیچ کشوری رخ نخواهد داد و تنها جنگ اقتصادی بر علیه ایران ادامه دار خواهد بود.

محمد ولی گفت: در کنار صنعت طلا و جواهر، صنایع کفش و پوشاک، فرش و صنایع سنگ های زینتی چندین برابر  درآمد نفتی، درآمد دارد. وظیفه داریم برای داشتن اقتصاد قوی به صنایع مولد روی بیاوریم و برای آن طرح و برنامه داشته باشیم.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 428402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =