۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
اصلاح طرح فولاد مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در سخنانی ضمن اشاره به اصلاح طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد مجلس در ادامه گفت محصولات فولادی هر تولیدکننده به دو دسته تقسیم می‌شود که یک دسته محصولاتی که از همان اول سهمیه عرضه در بورس می‌گیرند و دسته دیگر محصولاتی که سهمیه صادرات می‌گیرند و باا این کار فرصت صادراتی از بین نخواهد رفت.

به گزارش صدای بورس، حجت الله فیروزی در مورد طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد که اوایل هفته جاری در کمیسیون نهایی و در نوبت صحن قرار گرفته است، اظهار داشت: 

در طرح پیش بینی شده که کمیته رصد و پایش بازار به ریاست وزیر صمت و با حضور نماینده دادستانی، عضو ناظر مجلس و نماینده بورس تشکیل شود. در این کمیته، محصولات فولادی هر تولیدکننده به دو دسته تقسیم می‌شود. 

یک دسته محصولاتی که از همان اول سهمیه عرضه در بورس می‌گیرند و دسته دیگر محصولاتی که سهمیه صادرات می‌گیرند؛ یعنی هر کارخانه فولادی بخشی از محصولات خود را به بورس عرضه می‌کند و بخشی دیگر را هم صادر می‌کند که میزان هر کدام هم مشخص خواهد شد.

در طرح اولیه این گونه پیش بینی شده بود که تولیدکننده تمام محصول را به بورس عرضه کند و در صورت وجود مازاد، آن را صادر کند که این مساله ممکن بود بازار صادراتی را از بین ببرد ولی با اصلاح صورت گرفته در کمیسیون، تولیدکنندگان سهم‌شان در عرضه در بورس و برای صادرات مشخص خواهد شد.

منبع: بااقتصاد

کد خبر 428249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =