وال استریت به روند صعودی خود ادامه داد

امروز ۲۲ بهمن ماه ۹۹ برای ششمین روز متوالی بورس وال استریت صعودی ماند.

به گزارش صدای بورس، شاخص خوشبینی به اقتصاد آمریکا در ابتدای ماه فوریه با افزایش ۱.۸ واحدی به ۵۱.۹ واحد رسیده است که بالاترین سطح ثبت شده از ماه اکتبر محسوب می شود.

دموکرات ها که اکنون کنگره و سنا و هم چنین کنترل کاخ سفید را در دست دارند در تلاش هستند تا بسته حمایتی جدید را با ۱.۹ تریلیون دلار اعتبار به تصویب رسانده و اجرایی کنند.

تا پیش از این دولت قبلی حدود ۳.۵ تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا و کمک به تقویت رشد بخش های مختلف هزینه کرده بود که انتظار می رود این روند کماکان ادامه داشته باشد. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۴۳۵.۳۱ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۱ درصد صعود تا سطح ۳۹۱۵.۶۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۸ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۲۷.۴۵ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۴ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۵۰۵.۹۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۹ هزار و ۴۷۶.۱۹ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۲.۱۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۶۸۶.۲۵ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۶ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۸۲۱.۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۵۳۱.۵۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۴ هزار و ۱۱.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۱ درصدی در سطح ۵۶۹۱.۵۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۴۴ درصد پایین رفت و به ۸۱۰۱ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 428237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =