۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
عملکرد خوب مپنا در دوران تحریم

امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ طی نشستی با حضور اصحاب رسانه و عباس علی آبادی مدیرعامل گروه‌مپنا در محل سالن کنفرانس روزنامه اطلاعات، پیشرفت های صنعتی و دستاوردهای این شرکت مرور شد.

به گزارش صدای بورس، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا ضمن تبریک جشن پیروزی انقلاب اسلامی، به بیان پیشرفت های شرکت پرداخت و شرکت هایی مانند مپنا را دستاورد انقلاب اسلامی و روحیه خودباوری دانست.

علی آبادی اظهار کرد: مپنا توانسته با وجود تمامی تحریم ها و محدودیت از ده شرکت های برتر دنیا در ارزیابی های نشریه های خارجی و غربی محسوب شود.

وی در خصوص سوخت هیدروژن گفت: جهان به سمت هیدروژن در حال حرکت است و آینده دنیا، هیدروژنی است. در همین راستا گروه مپنا بزودی از توربینی با طراحی و ساخت داخل، در جهت تولید برق با استفاده از هیدروژن رونمایی می کند.

علی آبادی ادامه داد: خودروهای برقی به جهت مسائل زیست محیطی بسیار مناسب بوده اما طرح توسعه آن در کشور ما با توجه به جهانی نبودن قیمت بنزین و نگاه اقتصاد مردمی دارای چالش هایی است.

وی گفت: مپنا قادر است با فناوری کاملا داخلی حمل ونقل کشور را برقی کرده و باعث صرفه جویی در گاز طبیعی و بنزین شود. این شرکت در زمینه توسعه زیر ساخت دو ایستگاه شارژ برقی در برج میلا تهران و مشهد افتتاح کرده و ایستگاه بعدی هفته آینده در شهر شیراز راه اندازی می شود.

علی آبادی اظهار کرد: به دلیل اینکه بیشتر از ۲۰درصد سهامداران شرکت دولتی هستند، مپنا از صندوق توسعه ملی محروم بوده و طی ده سال اخیر دریافتی از این صندوق نداشته است.

مدیرعامل گروه مپنا در خصوص صادرات این شرکت بیان کرد: در بخش صادرات فنی مهندسی در دنیا عملکرد بسیار خوبی داشته ایم و چیزهایی را به فروش می رسانیم که در لبه تکنولوژی است.

وی افزود: یکی از خدماتی که مپنا عرضه کرده این است که در توربین‌های نیروگاه‌ها از میعانات گازی و نفتا به عنوان خوراک استفاده کند تا در صورت نیاز، تولید گاز کشور دچار مشکل نشود.

علی آبادی با اشاره به ورود مپنا به ساخت کمپرسورهای تقویت فشار در بخش فراساحل میادین نفت و گاز گفت: فناوری تولید کمپرسورهای گریز از مرکز امروز بومی شده است. با برداشت از چاه‌های نفت و گاز، با افت فشار مواجه می‌شویم که برای جبران این افت باید سیالاتی به مخزن تزریق شود و یا ساکشن ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: به وزارت نفت پیشنهادهای لازم را دادیم و در حال مذاکره هستیم و در این بخش کشور از لحاظ فناوری مشکلی نخواهد داشت.

به گفته مدیرعامل گروه مپنا در حالی که همه انتظار داشتند، چراغ مملکت خاموش شود، ایران چراغ کشورهای همسایه را هم روشن کرد.

علی آبادی با بیان اینکه در حال حاضر مپنا ۳هزار مگاوات نیروگاه جدید در عراق در حال ساخت دارد، گفت: ما توانستیم در شرایط تحریم، در کیفیت و قیمت بزرگترین‌ نیروگاه‌سازهای جهان را شکست بدهیم.

کد خبر 428117

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =