خبرهای مثبت در مجمع فوق العاده «تملت»

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره صبح روز یکشنبه با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره صبح روز یکشنبه با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران برگزار شد. در این جلسه ضمن انتخاب اعضای جدید هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت، خبرهای مثبتی از سوی مدیرعامل مطرح شد؛ برنامه افزایش سرمایه شرکت و اقدامات جدید در خصوص انتشار اوراق و تامین مالی بخش خصوصی از جمله موارد مهمی بود که از سوی مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت مطرح شد. همچنین روح اله حسینی مقدم با اظهار این مطلب که تمام تلاش ما حمایت از سهام «تملت» است، تاکید کرد: بنیه شرکت به لحاظ سودآوری در سطح و وضعیت مطلوب قرار دارد.

در این مجمع سید روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به اقدامات مناسب شرکت در حوزه تامین مالی طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر  بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق انجام شد که با توجه به عملکرد بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومانی شرکت در طول عمر ۱۰ ساله، یک عملکرد بسیار مناسب و مطلوب قلمداد می شود.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت دارایی نیز دارایی های تحت مدیریت شرکت از ۴هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده که حکایت از این دارد که هیات مدیره در این دو سال برنامه ریزی مناسبی برای توسعه شرکت داشته است.

مدیرعامل «تملت» افزود: یکی از اقدامات طی این دو سال حضور شرکت در فهرست بورس بود؛ مجامع شرکت تامین سرمایه بانک ملت در دو سال پیش بسیار محدود برگزار می شد و اکنون به سبب حضور شرکت در بورس یک مجمع با حضور همه سهامداران را شاهد هستیم.

حسینی مقدم به افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت تامین سرمایه بانک ملت فعالیت خود با هیات مدیره کنونی را با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی آغاز کرد و در حال حاضر به لطف همراهی تمامی سهامداران از جمله حمایت های گروه مالی ملت و آتیه خواهان ، سرمایه شرکت به  ۱.۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اظهار این مطلب که آخرین گزارش های منتشر شده از سوی «تملت» بر نماگر کدال منتشر شده است از روند رو به رشد سودآوری خبر داد و افزود: تامین سرمایه بانک ملت از نظر درآمدهای پایدار و رشد درآمدی، شرایط بسیار مساعدی دارد.

حسینی مقدم توضیح داد: تامین سرمایه بانک ملت افزایش سرمایه ۵۷درصدی از محل صرف سهام را در مهر ماه تجربه کرد که ثبت این افزایش سرمایه در اواسط دی ماه انجام شد. این افزایش سرمایه هم به لحاظ زمان بسیار سریع بود و هم از لحاظ فرآیند با سرعت طی شد. ضمن اینکه روش جدیدی برای افزایش سرمایه بود و منابع جدید وارد شرکت شد که به رشد سودآوری شرکت کمک شایانی خواهد داشت.

وی با اظهار این مطلب که برنامه افزایش سرمایه قاعدتا برای شرکت های تامین سرمایه یک چیز کاملا معمول و پرتکرار خواهد بود، گفت: تامین سرمایه ها برای گرفتن تعهدات جدید نیاز به افزایش بنیه مالی خود دارند. بر این اساس ممکن است چندین مرتبه افزایش سرمایه در طول یک سال را تجربه کنند.

حسینی مقدم  با اشاره به اینکه هیات مدیره «تملت» مجددا برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار دارد، گفت: جلسه هیات مدیره برای تصمیم گیری در این زمینه، امروز جلسه ای خواهد داشت و افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را در دستور کار قرار خواهد داد. فرآیند افزایش سرمایه به این صورت است که هیات مدیره پس از تایید باید برای حسابرس ارسال کند و حسابرس هم بعد از اینکه با گزارش موافقت کرد برای تایید نهایی به سازمان بورس ارسال خواهد شد و در نهایت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی توسط شرکت پیگیری خواهد شد. اطلاعات افزایش سرمایه را از کدال پیگیری نمایید.

در حالی یکی از سوالات مطرح شده از سوی سهامداران برنامه شرکت برای حمایت از سهام «تملت» بود که در این راستا مدیرعامل شرکت عنوان کرد: سهام تامین سرمایه بانک ملت با ۱۳ درصد سهام شناور در اسفند سال گذشته عرضه شد. در این راستا سهامدار عمده(گروه مالی ملت) تعهد برای عرضه ۳ تا ۵ درصد از سهام «تملت» را داشت که با توجه به اقبالی که به سهم در ابتدای سال وجود داشت، این میزان سهم عرضه شد و سهام شناور شرکت افزایش یافت.

حسینی مقدم با بیان این مطلب که در مقاطعی گروه مالی ملت و صندوق بازارگردانی اختصاصی ملت برای حمایت از سهم وارد عمل شدند، گفت: در این مدت نزدیک به ۸۰ میلیون سهم توسط صندوق بازارگردانی ملت که با منابع شرکت تامین سرمایه بانک ملت شکل گرفته، خریداری شده و گروه مالی ملت نیز هر زمانی که سهم با صف فروش یا ریزش های هیجانی مواجه می شود، همیشه از سهم «تملت» حمایت کرده و در مقاطع دیگری هم سهامداران دیگر از جمله آتیه خواهان به حمایت از سهم پرداخته اند.

وی ادامه داد: اما پس از افزایش سرمایه از محل صرف سهام نزدیک به ۴.۵ درصد مجددا به سهام شناور شرکت اضافه شد. بخش عمدی از صرف سهام را سهامداران حقیقی به قیمت ۸۰۰ تومان خریداری کردند. افزون بر این شرایط بازار در چند وقت اخیر و همچنین وضعیت رقبا، باعث شد فشار سنگینی روی سهم تملت ایجاد شود و همین مسئله کاهش قیمت سهام «تملت» را به دنبال داشت.

حسینی مقدم در ادامه با اظهار این مطلب که تمام تلاش های ما این است که سهم «تملت» دوباره به یک روند عادی قیمتی بازگردد، گفت: در حال حاضر روند رو به رشد سودآوری در شرکت نمایان هست. در پایان دی ماه ۱۳۹۹، درآمدی بالغ بر ۴۷۵ میلیارد تومان از سوی شرکت شناسایی شده که نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ که رقم ۴۶۰ میلیارد تومان بوده، رشد قابل توجهی نشان می دهد.

به گفته حسینی مقدم، شرکت تامین سرمایه بانک ملت به طور متوسط درآمدی در حدود ۴۵ تا ۴۷ میلیارد تومان در ماه دارد که با اقدامات جدیدی که در برنامه قرار دارد، درآمد شرکت از این ارقام بیشتر هم خواهد شد.

 وی ادامه داد: همچنین در گزارش تفسیری مدیریت، پتانسیل های شرکت به شکل دقیق تری توضیح داده شده است؛ از جمله ۵۱ درصد سهام شرکت کارگزاری بانک ملت که متعلق به شرکت تامین سرمایه بانک ملت است و به قیمت روز بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قیمت دارایی های شرکت کارگزاری است. همچنین براساس عملکرد ۹ ماهه در گزارش تفسیری مدیریت، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص کارگزاری بانک ملت در دوره ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بوده است.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت تاکید کرد: این چنین مواردی جزو پتانسیل های شرکت است که هدف از تشریح این موارد در گزارش تفسیری این سات که به سهامداران شرکت این پیغام را بدهیم که بنیه شرکت به لحاظ سودآوری در سطح و وضعیت مطلوب قرار دارد و برای اتخاذ استراتژی سرمایه­گذاری، با تحلیل و تدبیری بیشتری موضوع را پیگیری کنند.

یادآور می شود در مجمع مزبور، هیات مدیره جدید شرکت معرفی شدند؛ شرکت گروه مالی ملت، شرکت توسعه معین ملت، صرافی ملت، واسپاری ملت و کارگزاری بانک ملت به عنوان ۵ عضو اصلی هیات مدیره برای دو سال آینده تعیین شدند. شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان به عنوان عضو اول علی البدل و شرکت بیمه ما به عنوان شرکت دوم علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 428110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =