تغییر دامنه نوسان بازار را سبز نگه می‌دارد؟/ خبر خوش برای سهامداران

روند افزایش در بازار سرمایه سریع  ابتدا در نمادهای بزرگ و بعد در نمادهای کوچک شکل بگیرد و شاهد یک دست مثبت شدن فضای بازار سرمایه باشیم.

به گزارش صدای بورس، تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام بین منفی ۲ و مثبت ۶ جو رسانه عجیبی را ایجاد کرد به شکلی که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه که تا کنون روند بازار را منفی پیش بینی می‌کردند، شارپ در شاخص و ورود به کانال یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد را تا پایان اسفند را دور از ذهن نمی‌بینند.

دیروز محمدعلی دهقان دهنوی از تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد خواهد بود. البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از ۷۲ ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.

هومن عمیدی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان در ارتباط با تاثیر این تغییر دامنه نوسان  در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: با توجه به ضرورت قوانین و مقررات بازار سرمایه به اهمیت ضرورت بازار سرمایه در موضوع مهم دامنه نوسان به کرات صحبت شد و اعلام کردیم در زمانی که بازار دچار هیجان منفی است و ترس فضای تحلیلی را به فراموشی تبدیل کرده می توانیم از این وضعیت نا متقارن بودن دامنه نوسان استفاده کنیم.

وی افزود: این خواسته مدت ها پیش مطالبه شده بود و خوشبختانه امروز شاهد محقق شدن این آیتم مهم هستیم. پیش بینی می کنم با توجه به اهمیت این تغییر دامنه نوسان به شکل نامتقارن از منفی ۲ به مثبت ۶ شاهد یک بازار شارپ و پویا و مثبت باشیم.

بیشتر بخوانید:
تشریح چهار تصمیم شورای عالی بورس/تغییر دامنه نوسان از شنبه
«کزغال» برنامه افزایش سرمایه دارد/ اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی
 

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این اتفاق ممکن است خیلی هیجانی و یک مرتبه رخ ندهد اما قطع یقین تا پایان اسفندماه بازار را به مثبت خواهد برد و امیدواریم بخشی از زیان سهامدارن صبور که در این مدت به‌رغم شایستگی‌های بازار سرمایه دچار بازدهی منفی شده‌اند، جبران شود.

رشد از نمادهای بزرگ شروع می‌شود

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان  در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه بیان کرد: پیش بینی می کنم روند افزایش در بازار سرمایه سریع ابتدا در نمادهای بزرگ و بعد در نمادهای کوچک شکل بگیرد و شاهد یک دست مثبت شدن فضای بازار سرمایه باشیم.

تغییری که منشاء تغییرات است

وی با بیان اینکه امیدواریم این تعییر منشا خوبی برای حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه باشد، گفت: از ریاست جدید سازمان بورس برای تشخیص و اجرای این تغییر دامنه نوسان و تلاش در تصویب آن در شورای عالی بورس تشکر می کنم.

گامی که نوید بخش برداشتن کامل دامنه نوسان است

 عمیدی گفت: متاسفانه سالهاست بازار را با دامنه نوسان دنبال می کنیم و این قدم می تواند نوید بخش این باشد که بدون دامنه نوسان می توانیم بازاری قوی و پویای خوبی داشتیم. مطالبه بعدی ما از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار برداشتن کامل دامنه نوسان است که امیدواریم در فرصت های مقتضی و در شرایطی که بازار سرمایه به ثبات رسیده باشد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 427988

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =