مهلت دریافت تسهیلات کرونایی برخی مشاغل تمدید شد

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: مهلت مراجعه صاحبان مشاغل فرهنگی، ورزشی و گردشگری به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تا نیمه اسفندماه تمدید شد.

به گزارش صدای بورس، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود: درباره آخرین تصمیمات اقتصادی ستاد مقابله با کرونا گفت: اقداماتی برای کاهش آسیب اقتصادی کرونا در دو قسمت انجام شد که در بخش اول اعتباراتی برای پرداخت مستقیم در نظر گرفته شد.

 وی افزود: در مرحله دوم تسهیلات بنگاه محور به حوزه های صاحب اولویت داده شد همچنین تسهیلاتی در حوزه فرهنگ به مراکز نمایشی، سینمایی، ناشران و تولیدکنندگان رسانه ای با تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به گردشگری به عنوان بخش دیگر آسیب‌دیده از کرونا تصریح کرد: این بخش علاوه بر نوروز ۹۹، در نوروز ۹۸ هم به خاطر سیلاب‌های مناطق مختلف کشور نتوانست درآمدی کسب کند، از این رو تسهیلاتی با تشخیص وزارت میراث گردشگری ارائه شد.

نهاوندیان از ورزش به عنوان بخش دیگری یاد کرد که تسهیلات اقتصادی دوران کرونا به آن اختصاص یافته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: با توجه به اینکه هنوز همه منابع جذب نشده و به خاطر محدودیت های ترددی در دی ماه، فرصت مراجعه این سه بخش به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تا نیمه اسفند تمدید شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این اعلام کرد که  ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از ارائه این تسهیلات انجام شده است، تاکید کرد: موعد مراجعه برخی بنگاه‌ها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تا پایان دی و تا پایان بهمن ماه بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 427932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =