ورود برگ سبز چای به بورس

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به پیشنهاد ورود برگ سبز چای به بورس، گفت: در صورت تحقق این موضوع زمینه تشویق چایکاران به اصلاح کاشت، داشت و برداشت باغات چای ایجاد می شود.

به گزارش صدای بورس، رسول فرخی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه صنایع گیلان امروز ورشکسته شده‌اند، اظهار کرد: ظرفیت اشتغال برای سه هزار الی چهار هزار نفر در کارخانه پوشش گیلان وجود دارد و امیدواریم وضعیت این کارخانه به زودی مشخص شود.

وی با اشاره به علت رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط نمایندگان، گفت: بودجه دخل و خرج کشور در یکسال را تعیین می‌کند اما لایحه بودجه سال آینده، ۵۳ درصد کسری بودجه و ۳۰ درصد وابستگی به نفت داشت و با توجه به شرایط تحریمی، رد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان کاهش کارهای عمرانی در سال جاری را یکی دیگر از عوامل برگشت بودجه اعلام کرد و افزود: افزایش ۶۰ درصدی هزینه جاری دولت باعث شد که بودجه را برگشت بزنیم و دولت تا دو هفته فرصت دارد که اصلاحات لازم را انجام دهد.

فرخی با بیان اینکه کشت چای در ۹۰۰ روستای گیلان و مازندران انجام می‌شود، افزود: دولت اقدامات حمایتی در حوزه بهزراعی و قیمت تضمینی چای انجام داد اما مشکل جای دیگری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه بازرگانی چای، بیان کرد: پول به جیب دلالان می‌رود و ما می‌خواهیم راهکاری اتخاذ شود که حاشیه سود به جیب چایکار هم برگردد.

وی با اشاره به پیشنهاد ورود چای به بورس، عنوان کرد: جلساتی در مجلس برگزار شد که در صورت تحقق باعث تشویق چایکاران به اصلاح کاشت، داشت و برداشت می‌شود.

فرخی تشویق سرمایه گذاران به کشت چای را از دیگر مزایای ورود چای به بورس اعلام کرد و افزود: تعاونی قوی در حوزه صنعت تاکنون ایجاد نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ۳۴ هزار خانواده گیلانی از طریق کشت چای زندگی خود را تأمین می‌کنند، اظهار کرد: اگر این حوزه را رونق دهیم فرزندان بیکار در حوزه چایکاری نخواهیم داشت.

منبع: مهر

کد خبر 427867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =