سهامداران منطقی تصمیم بگیرند

روز گذشته شاهد انتشار پیش بینی سود شرکت ملی مس ایران بودیم. نکته ای که بازار از آن غافل شده این است که پیش بینی سودها معمولا در شرایط بدبینانه و در نظر گرفتن جانب احتیاط تنظیم می شوند.

به گزارش صدای بورس، در این راستا اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران به ارائه توضیحات تکمیلی و شفاف سازی در این خصوص پرداخت.

سعدمحمدی از انتشار EPS جدید شرکت برای دوره سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ خبر داد و به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: گزارش جدید پیش بینی سود "فملی" به زودی بر روی تارنمای کدال درج می شود.

وی با بیان اینکه  EPS منتشره نسخه ابتدایی بوده و پس از چند روز اصلاح می شود، از سهامداران درخواست کرد واکنش احساسی نشان ندهند و تصمیم منطقی برای معاملات امروز داشته باشند.

محمدی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل جدید سازمان بورس مبنی بر انتشار مجدد گزارش های EPS روز گذشته ملی مس ایران گزارش پیش بینی سود خود را منتشر کرد و این در حالی بود که حدود ۲ سال از الزام شرکت های فعال در بازار سهام برای انتشار EPS می گذرد.

وی ادامه داد: گزارش پیش بینی سود «فملی» که روز گذشته بر سایت اطلاع رسانی کدال قرار گرفت، بر اساس عملکرد دوره ۹ماهه نخست سال جاری تهیه شده و گزارش مزبور وضعیت سه ماه زمستان و فصل پایانی سال ۹۹ را نیز شامل نمی شود. در این راستا در حال تهیه گزارش جدیدی برای دوره سه ماهه پایانی سال هستیم که طی یکی دو روز آینده منتشر می شود.

سعدمحمدی ادامه داد:  شرکت گزارش شفاف سازی را تدوین کرد که این گزارش نیز بر سایت کدال قرار گرفت.

مدیرعامل ملی مس ایران با اظهار این مطلب که شرکت در دوره ۹ماهه نخست سال جاری حدود ۸۷ تومان به ازای هر سهم سود ساخته است، گفت: انتظار بازار و سهامداران بر این بود که متوسط سود «فملی» برای کل سال از این رقم بیشتر باشد. در همین راستا در حال تهیه گزارشی جدید برای پیش بینی سه ماه آتی  هستیم که نکات ریزی را در برگیرد. این تغییرات جدید بر اساس محاسبات شرایط موجود و آتی خواهد بود و به زودی اعلام می شود.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه EPS فملی ، نسخه اصلاح نشده و گزارش اولیه بود از سهامداران درخواست کرد صبور باشند و واکنش احساسی نشان ندهند و تاکید کرد: سهامداران در انتظار انتشار گزارش جدید «فملی» باشند.

منبع: مس پرس

کد خبر 427709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =