ارتقای عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

دین پرست گفت: عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارتقای کمی و کیفی داشته و بسیاری از قوانین مزاحم رفع شده است.

به گزارش صدای بورس، بابک دین پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: طی امسال ارتقای کمی و کیفی جلسات ستاد تسهیل را شاهد بوده ایم. در ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد ۴۸ مصوبه استانی و ۲۴۵ مصوبه کشوری داشتیم.

او ادامه داد: استان‌های مختلف با توجه به امتیازات طبقه بندی شده به ۴ گروه تقسیم بندی شده‌اند که بر مبنای امتیازات مشمول اقدامات تشویقی و ارتقای سطوح عملکردی می‌شوند.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به فرایندهای نفسگیر قانونی و مقررات فسادزا گفت: در روند اجرا بیشتر پیگیر مقررات سلبی هستیم تا مقررات حمایتی. با توجه به ماده ۱۱ قانون بهبود فضای کسب و کار تکلیف مشخصی با شورای گفت و گو داریم که طبق آن باید برای تسهیل و رفع مقررات مزاحم پیشنهادات لازم را ارائه کنیم.

او ادامه داد: در چند سال گذشته تحولات زیادی را در رفع مقررات مزاحم شاهد بودیم، اما با رسیدن به هدف فاصله داریم. علاوه بر این تکلیف بهبود فضای کسب و کار و حل مشکلات واحدهای تولید تکلیف مشترکی است که قانون بر عهده هر دو بخش قرار داده شده است.

دین پرست در پایان پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک و پیگیری برای اجرای این دو وظیفه مشترک را مطرح کرد.

مصوبات استانی به اتاق ایران و وزارت کشور ارسال می‌شود

در ادامه این نشست اسماعیلی استاندار اصفهان با اشاره به هماهنگی اتاق بازرگانی با سایر بخش‌ها و حتی قوه قضائیه در استان گفت: مصوبات استانی مرتبا به اتاق ایران و وزارت کشور ارسال می‌شود.

او افزود: در خصوص خشکی و کمبود بارندگی و همراه شدن آن با کاهش گردشگری استان، اقداماتی را در قالب بسته‌های حمایتی و با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی کردیم.

این مقام مسئول گفت:  ۴۵ درصد از فولاد کشور، ۴۵ درصد از نساجی و بخش عمده‌ای از شیر و لبنیات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود. تاریخ انقضای شیر خشک به دلیل مازاد تولید استان می‌گذرد و این مشکل نیاز به بررسی دارد. پیشنهادات کارشناسی برای به کارگیری ظرفیت‌ها بررسی شده و برای بهبود عملکردها تلاش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 427667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =