راه امام باید توسعه یابد/قدرت اصلی در دست مردم است

رئیس جمهور با بیان اینکه زندگی امام راحل و بزرگوار درسهای بسیار ارزشمندی به ما و جامعه اسلامی داده است، گفت: ۱۲بهمن روزی بود که امام سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید و بی تردید ۱۲بهمن یوم‌ خمینی بود.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز دوشنبه پس از تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی طی سخنانی خاطرنشان کرد: امام عزیز و بزرگوار ما و معمار کبیر انقلاب  اسلامی برای موفقیت، اتکا به بیگانگان و قدرت‌های خارجی را انتخاب نکرد زیرا قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و راهی را انتخاب کرد که مردم مرکز اصلی آن بودند.

روحانی با بیان اینکه اجتهاد پویای راه امام مهم است و توسعه راه امام به عنوان منشور انقلاب برای ما اهمیت دارد، گفت: امام در منشور خود ارزشهای انقلاب همچون اسلامیت، جمهوریت، عدالت، استقلال و آزادی را برای ما تبیین کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ارزشهای انقلاب همچون اسلامیت، جمهوریت، عدالت، استقلال و آزادی برای ما ثابت است اما روش‌ها ثابت نیست، گفت: در هر شرایطی باید روش درست منطبق با شرایط زمان را برگزینیم تا به اهداف‌مان دست یابیم.

روحانی با بیان اینکه امروز باید از مسیر و کلام امام راه درست را برگزینیم، گفت: امام در آن نطق تاریخی بر آرا و نظرات نسل حاضر تاکید کرد و در هر مقطعی مردم باید با آرای خود نظام مورد نظر خود را برگزینند. امام در آن نطق مهم خود به قاعده سلطه اشاره کرد و اینکه مردم می‌توانند نسبت به سرنوشت خود تصمیم بگیرند در واقع امام حاکمیت اسلام را با رای مردم تلفیق می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد در کشور طی ۴۲سال گذشته گفت: در اکثر این انتخابات گاهی بیش از دوسوم مردم یعنی ۷۰درصد پای صندوق‌های رای رفتند و وقتی دوسوم مردم رای بدهند نشان دهنده این است که این رای تنها به ثمره انتخابات نیست بلکه به شجره است یعنی به نظام رای می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه اهمیت انتخابات هم به ثمره و هم به شجره است، گفت: حضور حداکثری در انتخابات هم رای به فرد انتخاب شده است و هم رای به اصل نظام و شجره انقلاب است و امام هم تاکید داشت که اهداف ما وقتی تامین می‌شود که انتخابات پرشور داشته باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال در شرایطی دهه فجر انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که سال بسیار سختی را از بهمن سال گذشته تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و جنگ تحمیلی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کرده است، گفت: در محضر روح بلند امام می‌توانم به جرات بگویم که در این دوران سخت همه ما تلاش کردیم که دست به دست هم داده تا فشار را از دوش مردم کم کنیم و از همه توان و امکان خود برای کاهش رنج مردم استفاده کردیم.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه امروز به رغم همه مشکلات و فشارهای اقتصادی دشمنان هم در زمینه رونق اقتصاد و هم سلامت جامعه تلاش ما و مقاومت مردم نتیجه داده است، گفت: هرجا مردم به صحنه آمدند در هر مشکل و معضلی توانستیم پیروز شویم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز هم معتقدم تا مردم در کنار نظام هستند و پذیرفته‌اند که ما خادم مردم هستیم می‌توانیم راه امام را برای سالها و حتی قرن‌ها ادامه دهیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 427644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =