رفع مشکلات مناطق محروم اولویت مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روح حاکم بر تحول بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رفع تبعیض است و اولویت در رفع تبعیض‌ها را به مناطق محروم داده ایم.

به گزارش صدای بورس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه ۱۳۶۰ آمل نمادی از مقاومت مردم و حضور آن‌ها در همه صحنه هاست، همان چیزی که امروز کمتر به آن توجه شده است. وقتی از واقعه ششم بهمن آمل یاد می‌کنیم نشان می‌دهد باورهای انقلاب ما برخواسته از مکتب اهل بیت و قرآن است و اینکه مردم چگونه از انقلاب دفاع کردند.

قالیباف با بیان اینکه یکی ازسیاست‌های قطعی مجلس یازدهم ایجاد فرصت برای مردم در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلف است تا به مشکلاتشان پایان دهند، گفت: ما در مجلس برای همه استان‌های کشور از جمله استان مازندران رویکرد محرومیت زدایی، توجه به معیشت، سلامت، اشتغال و تولید را اتخاذ کردیم و به خصوص در بودجه ۱۴۰۰ و برای برنامه هفتم توسعه مصمم هستیم تا گام‌های جدی برداشته شود، زیرا اگر فرصتی به مردم ندهیم و رویکردها را اصلاح نکنیم فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: فرصت‌های بزرگی در استان مازندران وجود دارد که بعضا متاسفانه به تهدید تبدیل شده است، یکی از چالش‌های مردم و این استان در حوزه آب، کشاورزی، آب‌های سطحی، زباله و آسیب جنگل‌ها است که باید به آن‌ها بپردازیم. مردم مازندران به مهمان نوازی شهره هستند و بخش عمده‌ای از مردم کشور برای گردشگری به این استان سفر می‌کنند لذا از این فرصت باید استفاده شود، اما به خاطر سوءمدیریت در این زمینه مشکلاتی به وجود آمده است.

قالیباف تصریح کرد: نماینده‌های استان در مجلس به همه موضوعات توجه دارند و در بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم با رفع تبعیض مشکلات روستاهای دوردست، حاشیه نشینی، مسائل بخش تولید، معیشت و سلامت مردم را مرتفع کنیم و در برنامه هفتم توسعه نیز فرصت‌هایی را فراهم کنیم تا از ظرفیت‌های توسعه‌ای این استان استفاده شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مشکلات قابل حل شدن است منتها نیازمند برنامه ریزی دقیق و فرصت سازی برای مردم و جوانان است، مجلس در برنامه ریزی‌های خود این رفع تبعیض‌ها را از بین می‌برد، روح حاکم بر تحول بودجه ۱۴۰۰ در مجلس نیز رفع تبعیض است و اولویت را به مناطق محروم داده ایم، نباید اجازه دهیم که محرومیت‌ها زیر سایه فضای سبز مازندران دیده نشود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 427127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =