۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
ریزش اندک شاخص دلار

ارزش دلار در مقابل رقبایش کمی کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی اروپا احتمالا ناچار خواهد شد تا به مانند همتای آمریکایی خود اقدام به تزریق نقدینگی بیشتری به بازارها کند.

بانک های مرکزی در سراسر جهان به تزریق نقدینگی به بازارهای مالی ادامه می دهند تا ضمن کاهش تبعات ناشی از کرونا، سطح تقاضا را نیز تحریک کنند.

در خبری خوب برای اقتصاد اروپا و حوزه یورو، میزان تولیدات صنعتی منطقه یورو در ماه نوامبر رشد ۲.۵ درصدی داشته است که اگرچه هفتمین رشد مثبت متوالی محسوب می شود اما قوی ترین رشد چهار ماه اخیر و همچنین ۰.۲ درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۹ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۳.۷۲۷  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۷ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 427004

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =