عقب‌گرد ۳۵ درصدی ارزش معاملات در بورس مازندران

فعالان بازار سرمایه در استان مازندران طی هفته جاری یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه استان معامله کردند که نسبت به هفته گذشته ریزش ۳۵ درصدی داشت.

به گزارش صدای بورس، طی هفته جاری ۱۰۰ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۰۹ سهم در بورس منطقه ای مازندران معامله شد که نسبت به هفته پیشتر خود کاهش ۴۷ درصدی داشت در حالی که هفته قبل ۱۸۹ میلیون سهم در بازار سرمایه استان معامله شد.

علاوه بر این ارزش معاملاتی هفته نیز این هفته کاهش ۳۵ درصدی داشت و از ۲ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال در هفته سوم دی ماه به یک هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال رسید.

سهامداران مازندارنی این هفته بیشتر به سمت فروش سهام علاقه نشان دادند و ۹۱۱ میلیارد ریال سهم فروختند در حالی که ۷۸۹ میلیارد ریال سهم خریداری کردند.

سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفری پارسیان، مهندسی نصیر ماشین، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند و عمران استان کرمان بیشتری ارزش معاملاتی بورس منطقه ای مازندران را به خود اختصاص داد.

شاخص قیمت بازار نیز این هفته با کاهش ۴۵ هزار و ۸۸۸ واحدی در پله یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۴۸ واحد متوقف شد.

پس از رشد ۹۲ هزار واحدی شاخص بازار سهام کشور در هفته چهارم آذرماه، بورس کشور چهار هفته ریزش شاخص را پشت سر گذاشت که کاهش ۲۶۳ هزار واحدی را به همراه داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 426845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =