از موج دوم ریزش‌ها تا شروع دوباره افزایش/ از منفی شدید تا مثبت خفیف

شاخص کل بورس بعد از مدت‌ها منفی شدید امروز مثبت بود و به نظر می‌رسد موج دوم در دی ماه به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۸۵ واحد افزایش در کانال یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن که روند مثبتی در پیش گرفته بود در نهایت با ۶ هزار و ۴۶۲ واحد ریزش در کانال ۴۳۰ هزار واحدی به معاملات خود پایان داد.

حسین اسدی نیا، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: شاخص کل بورس امروز از منفی شدید به مثبت خفیف رسید. امروز ۲ رخداد بازار سرمایه را مثبت کرد، یکی سیل گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌های بورسی که امروز وارد کدال شد و دیگری قیمت دلار بود. دلار در قیمت ۲۱ هزار تومان کف سازی کرد و امروز تا  ۲۲ هزار تومان نیز افزایشی شد.

وی افزود: نکته مهم در ارتباط با بازار مثبت، ارزش معاملات است، ارزش معاملات امروز بازار سرمایه زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان بود. 

بیشتر بخوانید:

عروسی در کوچه کرمانی‌ها/ وزیر صمت انارکی را به ملی مس می‌فرستد؟
پشت پرده قطع شریان حیاتی برق/ الهه سیمانی‌ها کی ظهور می‌کند؟
افت قیمت در بازار خودرو ادامه دارد

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با ادامه دار بودن روند مثبت بورس برای فردا بیان کرد:‌ اثر مثبت امروز شاخص کل در بورس، تاکتیکی و تحت تاثیر گزارش‌های ماهیانه و قیمت دلار بود و در صورتی که اتفاق خاصی پیش نیاید برای فردا و اوایل هفته آینده همچنان بورس روند مثبتی خود را ادامه خواهد داد اما این مثبت بودن نیز خفیف خواهد بود و بعد از آن 

 اسدی نیا بیان کرد: اگر روند بازار به این شکل و با ارزش معاملات در محدوده ۱۰ هزار میلیارد تومانی ادامه دار باشد و دلار تا محدوده ۱۹ و ۲۰ هزار تومان پایین بیاید، باید منتظر موج دوم ریزش‌های بورسی باشیم اما موج دوم به اندازه موج اول سنگین نخواهد بود و آغاز سال ۱۴۰۰ با کف سازی دلار و گزارش‌های خوب ۱۲ ماهه بورس شروع به رشد خواهد کرد.

وی در ارتباط با پیش بینی شاخص کل بورس تا یک میلیون ۷۰۰ هزار واحد بیان کرد:  p/e  شرکت‌ها  نسبت به قبل پایین آمده و اما همچنان ارزان نیست.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =