ریزش شاخص های مهم بورسی در آمریکا و آسیا

بیشتر شاخص های مهم بورسی در آسیا وآمریکا قرمز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، هنوز معامله گران نسبت به پتانسیل اقتصادها برای احیای کامل تا پایان سال جاری مطمئن نیستند و بسیاری از دشواری های ایجاد شده ناشی از کرونا به قوت خود باقی هستند.

به گفته اتاق بازرگانی آمریکا، حدود ۶۱ درصد خرده فروشان آمریکایی اعلام کرده اند با کاهش تقاضای مصرفی در بین مشتریان خود مواجه شده اند. در بخش ساخت و ساز نیز ساخت ساختمان های جدید در این کشور در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل ۲۸.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

 در حوزه بازار کار نیز با وجود آن که حدود ۲۲ میلیون فرصت شغلی در این کشور احیا شده است اما هنوز ۹.۸ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بیکار هستند.

بورس آمریکا 

در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و  ۸۱۴.۲۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۲ درصد ریزش تا سطح ۳۷۶۸.۲۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۸۷ درصد افت در سطح ۱۲ هزار و ۹۹۸.۵۰ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۹۷ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۲۴۸.۲۲ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۱ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۸۶۸.۷۲ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۱۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۵۱۸.۸۲ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۶۳.۰۴  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۲۰.۶۵ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۴۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۸۴۸.۳۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۱ درصدی در سطح ۵۶۱۷.۲۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۹ درصد بالا رفت و به ۸۲۵۴.۵۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 426645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =