آخرین اخبار از طرح جاماندگان سهام عدالت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه اجرای این تصمیم، اقدام بسیار پیچیده‌ای است، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اجرایی شدن اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، سهام عدالت که از اردیبهشت ماه سال جاری آزادسازی شد و از همان زمان اعلام شد، افرادی جزو مشمولان سهام عدالت به حساب می‌آیند که در گذشته نسبت به ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت اقدام کرده باشند، این افراد می‌توانند نسبت به نحوه دارایی خود مدیریت داشته باشند.

در این میان افرادی بودند که بارها اعلام کردند، دارای برگه‌های سهام عدالت هستند و جزو دارندگان سهام عدالت تلقی می‌شوند و در عین حال مسوولان بارها در این زمینه اعلام کردند که ملاک سهامدار بودن، اطلاعات سیستمی است و افرادی که قادر به ورود سامانه سهام عدالت نیستند نشان‌دهنده آن است که سهامی به آنها تعلق نگرفته است.

این موضوع هجمه‌ای از گلایه ها را میان مشمولان سهام عدالت به دنبال داشت که در این زمینه، مسوولان در واکنش به صحبت دارندگان سهام عدالت اعلام کردند در آینده‌ای نزدیک اقدامات لازم برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار خواهد گرفت و می‌توانند نسبت به دارایی خود مدیریت داشته باشند.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی جاماندگان سهام عدالت، «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در شهریور ماه اعلام کرده بود که طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.

حال با گذشت حدود هشت ماه از آزادسازی سهام عدالت، همچنان وضعیت جاماندگان سهام عدالت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که در این زمینه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز (یکشنبه) به آخرین اقدامات صورت گرفته در مجلس برای جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و افزود: مطالبات زیادی در این زمینه از طرف مردم مطرح شده و اعلام کرده‌اند جزو جاماندگان سهام عدالت هستند که در گذشته قادر به ثبت‌نام در سامانه برای دریافت سهام عدالت نبوده‌اند.

«حجت‌الله فیروزی» اظهار کرد: سامانه در آن زمان در اختیار دولت بود، اکنون مجلس به دنبال راهکار برای افرادی است که از ثبت‌نام سهام عدالت جامانده‌اند.

فیروزی بیان کرد: اکنون در حال انجام فعالیت‌هایی برای بازکردن سامانه مربوط به سهام عدالت هستیم که در این زمینه باید در این سامانه اقدامی برای تعریف سهام عدالت صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر قرار است افراد به این سامانه اضافه شوند و سهام عدالت به آنها اختصاص یابد، باید اعلام شود که از محل سهام کدام شرکت‌ها قرار است به افراد سهام تعلق گیرد.

وی به نخستین گام برای اجرایی کردن اقدامات مربوط به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید شرکت‌های دولتی که قرار است سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود، مشخص و اعلام شود که چه میزان از این سهام به بخش سهام عدالت اختصاص می‌یابد تا از این طریق افراد جامانده بتوانند از آن محل سهامدار شوند.

فیروزی ادامه داد: بررسی و به سرانجام رساندن این موضوع نیازمند همکاری مجلس و دولت است که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال رفع هر چه زودتر این مشکل و کمک به جاماندگان سهام عدالت هستند. همچنین با توجه به اینکه اجرای این تصمیم، اقدام بسیار پیچیده‌ای است، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اجرایی شدن اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 426515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین جعفری IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا نمیشه به بعضی ها داد به بعضی ها که حق واقعی او هست و هیچ درآمدی ندارها بجز کارگری نداد وسلام.