۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تعدیل مثبت «تملت»

شرکت تامین سرمایه بانک ملت گزارش تفسیری مدیریت برای دوره ۹ماهه نخست سال  ۱۳۹۹ را با تعدیل مثبت ۱۸درصدی سود همراه ساخت و به این ترتیب سود خالص بیش از ۳۶۵میلیارد تومانی را در از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه محقق کرد. 

به گزارش صدای بورس،شرکت تامین سرمایه بانک ملت  با نماد «تملت» در گزارش تفسیری اعلام داشت، مجموع درآمد های شرکت برای سال مالی جاری حدود ۶٠۵ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین دستیابی به سود عملیاتی بیش از ۵۸۲ میلیارد تومانی و سود خالص ۵۲۷میلیارد تومانی نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی تامین سرمایه بانک ملت در گزارش تفسیری مدیریت بود.

گفتنی است از سود عملیاتی پیش بینی شده سال ٩٩ ، رقمی در حدود  ۴١١ میلیارد تومان در ٩ماهه تحقق یافته که پوشش ۷۱درصدی از بودجه را نمایان می سازد. در همین راستا «تملت» موفق شد سود خالص ۳۶۸.۵ میلیارد تومانی را در این ۹ماهه نخست سال محقق کند و به این ترتیب ۷۰درصد از بودجه سالانه شرکت پوشش داده شود. در همین راستا درآمد عملیاتی «تملت» طی دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری به بیش از ۴۲۹ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، رشد ۲۹درصدی را تجربه کرده است.

در راستای تعدیل مثبت عنوان شده می توان به نقش مهم دارایی های نهفته «تملت» اشاره کرد؛ بخش عمده ای از این تعدیل مثبت سودآوری مربوط به انتشار گزارش عملکرد کارگزاری بانک ملت است. از آنجا که ۵۱درصد از سهام این کارگزاری متعلق به تامین سرمایه بانک ملت است، افزایش سود از این سرفصل در رشد سودآوری «تملت» نقش مهمی داشته است. به طوریکه کارگزای بانک ملت موفق شده در دوره ۹ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۱۸میلیارد تومان سود عملیاتی و بیش از ۹۷.۴میلیارد تومان سود خالص محقق سازد که ۵۱درصد از این رقم به تامین سرمایه بانک ملت تعلق دارد. همچنین در گزارش تفسیری مدیریت به دارایی های شرکت کارگزاری بانک ملت و میزان سرمایه گذاری این کارگزاری در سهام شرکتهای مختلف نیز اشاره شده است؛ به طوریکه کارگزاری مزبور ۴۰میلیون سهم (معادل ۲درصد) از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران ، ۷میلیون سهم شرکت فرابورس، ۳میلیون سهم شرکت سپرده گذاری مرکزی و ۲.۲میلیون سهم شرکت بورس انرژی را در اختیار دارد.

همچنین مذاکراتی نیز خصوص قراردادهای آتی شرکت تامین سرمایه بانک ملت وجود دارد که هنوز نهایی نشده است. در صورت نهایی شدن این موارد، شفاف سازی از بستر اطلاع رسانی سایت کدال صورت خواهد گرفت.

منبع: روابط عمومی تامین سرمایه بانک ملت

کد خبر 426231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =