۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
«پالایش» تا کجا می‌ریزد؟

خریداران سهام صندوق پالایشی یکم از شهریور تا کنون بیش از ۳۶ درصد ضرر کردند. سوالی که آنها دارند این است که تا کی و چه مقدار این ریزش ادامه خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، «پالایش» بعد از عرضه اولیه در شهریور تا مدتها بسته بود بعد از بازگشایی مدت کمی بازدهی مثبت داشت. اما روند نزولی در پیش گرفت و تا امروز بیش از ۳۶ درصد ضرر داشت. این نماد متاثر از چهار نماد «شپنا» ، «شتران» ، «شبریز» و «شبندر» است هرچند تاثیر دو نماد اول ۸۰ درصد است بسیار موثرتر است. با توجه به روند ماملات این نمادها فعلا نمی توان امیدی به افزایش قیمت صندوق پالایشی یکم داشته باشیم هرچند در بلند مدت می‌توان انتظار سود مناسبی از آن داشت. با توجه به افزایش تقاضا در لحضات پایانی بازار به احتمال زیاد این نماد فردا رشد اندکی را ثبت کند.

در مجموع ۱۷ میلیون سهم با ارزش ۱،۰۹۴ میلیارد ریال معامله شد و قیمت پایانی با بیش از ۷ درصد کاهش نسبت به دیروز به ۶۳,۳۷۰ ریال رسید. امروز حقیقی‌ها با بیش از ۹۹ درصد مشارکت در خرید و فروش کنترل کامل نماد را در دست داشتند.

براساس قیمت پایانی ارزش بسته‌های ۳۰۰ واحدی ۱۹،۰۱۱،۰۰۰ ریال و ارزش بسته‌های ۵۰۰ واحدی ۳۱،۶۸۵،۰۰۰ ریال براورد می‌شود.

کد خبر 426200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس متعادل می‌شود

    مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا:

    بورس متعادل می‌شود

    مدیر عامل کارگزاری مدبر آسیا گفت: پیش بینی می شود در دو ماه باقی مانده از سال ۹۹ حرکت منفی و مثبت شاخص های بورسی به صورت متعادل باشد و تا پایان سال صعود و فرودهایی را که در فصل تابستان و پاییز پشت سر گذاشتیم، دیگر تجربه نکنیم.

  • پالایش دوباره منفی شد

    پالایش دوباره منفی شد

    صندوق پالایشی یکم پس از استراحت یک روزه در قیمت مثبت، دوباره رنگ قرمز درآمد.پالایش امروز مورخ ۲۲ دی ۱۳۹۹ با ۱.۳۸ درصد کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به عدد ۶۸۶۳۰ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =