بورس های اروپا و آمریکا قرمز پوش شدند

مهمترین شاخص های بورسی غربی قرمز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، با تایید رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط کنگره، جو بایدن از ابتدای بهمن به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور کار خود را آغاز خواهد کرد. این تایید در حالی انجام شد که شماری از طرفداران ترامپ با ورود به بخش هایی از کنگره باعث ایجاد مشکلاتی در کار کنگره شدند و در برخورد پلیس با معترضین نیز چهار نفر کشته و تعدادی دستگیر شدند.

دونالد ترامپ در نهایت از تحویل قدرت به بایدن خبر داد اما ادعای خود مبنی بر نقلب در انتخابات ماه نوامبر را مجددا تکرار کرد. 

کریس گافنی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه تی آی بنک گفت: تزریق نقدینگی جدید به بازارها در قالب بسته های حمایتی جدید در شماری از کشورها باعث می شود تا معامله گران با خیال آسوده تری وقایع آینده را دنبال کنند. سال ۲۰۲۰ یک سال معمولی نبود و روند معاملات بازار نشان می دهد که با توجه به ریسک های سال ۲۰۲۰ بازارها هنوز قادر به ادامه مسیر بدون حمایت های سیاست گذاران نیستند. نوسانات بازار در ماه های اخیر زیاد بوده است و بازگشت آرامش نیازمند زمان خواهد بود. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۴.۲۸ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۸ درصد ریزش تا سطح ۳۸۰۶.۲۲ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۸ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۷۹.۲۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۳۶ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۱۳۹.۰۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۱ درصد بالا رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۹۰۸.۲۲ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۹۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۴۴۱.۱۶ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۹ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۹۷.۱۶  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۹۸.۴۹ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۸ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۹۳۶.۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۷۸ درصدی در سطح ۵۶۶۲.۴۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶ درصد پایین رفت و به ۸۳۵۷.۷۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 426174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =