۱۰ خبر مهم برای بازار سهام / لیستی از آخرین سیگنال‌های بورسی

در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل ۰٫۴ درصد افت کرد. اما آیا این روند در فردا ممکن است مانند دیروز به یک روند مثبت تبدیل شود؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌های مهمی برای بازار سهام دارند؟

به گزارش صدای بورس،در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل ۰٫۴ درصد افت کرد. اما آیا این روند در فردا ممکن است مانند دیروز به یک روند مثبت تبدیل شود؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌های مهمی برای بازار سهام دارند؟

ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیات‌مدیره شرکت‌ها، قوی‌تر از همیشه، فقط قوانین بازار سرمایه را ملاک عمل قرار دهند و از راهکارهای بورسی پیروی کنند.

ـ  امیر تقی خان تجریشی، رئیس هیئت مدیره بورس تهران درباره جلسه امروز مجلسی‌ها با مدیران بورسی گفته است: نیاز به ارتقای سلامت بازار و رشد بازار سرمایه در راستای همدلی و هم افزایی بین مجلس شورای اسلامی و بورس وجود دارد.همچنین در این جلسه بیان شد که باید بازرسی‌ها به روز شود و بسیاری از مقررات و قوانین ضمانت اجرا داشته باشند.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: هفت میلیارد دلار متعلق به ملت ایران بیش از دو سال است که در بانک‌های کره جنوبی متوقف شده، این نکته امری غیرقابل قبول است و قطعاً ایران نسبت به تداوم این مسأله بی تفاوت نخواهد بود.

ـ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره اینکه اگر کره پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد نکند تهران چه اقدامی را انجام می‌دهد، گفت: امکان عدم پرداخت این پول‌ها وجود ندارد و ما از همه مجاری قانونی و حقوقی برای آزادسازی این پول‌ها استفاده می‌کنیم. قانون جنگل که حاکم نیست و از طرف دیگر دولت کره جنوبی هیچ وقت نگفته است که این پول ها را پس نمی‌دهد.

ـ نماد شرکت ذوب آهن اصفهان از ۲۴ دی به روش مبتنی بر حراج بازارگردانی خواهد شد.

ـ وزیر صمت که در چند روز اخیر به دلیل ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد مورد انتقاد کارشناسان بازار سرمایه قرار گرفته بود، امروز بیان کرد: وزارت صمت سهم عمده‌ای در بازار سرمایه دارد و ما مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه هستیم.

ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تجارت‌نیوز اعلام کرده است: وزارت ارتباطات همراه اول را به دادگاه برد.

ـ سود سهام شستا قرار بود از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شود اما سهامداران باید برای دریافت سود این نماد به بانک رفاه مراجعه کنند.

ـ پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زرین کورش از فردا در بازار سهام آغاز می‌شود و تا ۲۷ دی ماه ادامه دارد.

ـ حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد در سال جاری با افزایش قیمت ارز، توجیه‌پذیری صادرات نیز افزایش پیدا کرد، اما با این وجود میزان صادرات غیرنفتی کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران‌کننده است.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 426169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =