عرضه ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت برق در بازار بورس

طرزطلب گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت برق در بازار بورس عرضه کرده‌ایم.

به گزارش صدای بورس، محسن طرزطلب در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران پویش هرهفته الف ب_ایران در شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد مدار خواهد شد، گفت: تاکنون حدود ۱۲۶۴ مگاوات از این رقم محقق شده است .

وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه نخست سال آینده حدود ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: تا پیک تابستان سال آینده هفت واحد بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۱۱۳۴ مگاوات به بهره‌برداری خواهند رسید که با افتتاح این واحدها سالیانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: در همه دولت‌ها نرخ ارز دستوری داشته‌ایم

افزایش ۶۶ درصدی تولید شمش آلومینیوم

وی با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست امسال به ۳۸.۷ درصد رسیده است، گفت: از ابتدای سال تا نیمه آذرماه میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۲۳۴ میلیارد کیلووات ساعت رسیده و از نیمه شهریورماه تاکنون بالغ بر ۳۸ هزار مگاوات تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت در بازار بورس عرضه کرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به تبصره یک قانون بودجه امسال توانسته‌ایم ۲۵ میلیون دلار برای نیروگاه پرند تخصیص تحویل سوخت دریافت کنیم.

وی با اشاره به تدوین ۹ پروژه سازوکاری شرکت برق حرارتی در راستای پویش هرهفته الف ب_ایران در سال ۹۹، گفت: تاکنون چهار پروژه این بخش شامل ارزیابی نتایج و مستندسازی اجرای برنامه ۰۹۹، ادامه روند افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی به حداقل ۳۹ درصد، اصلاح سازوکار سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق و اصلاح سازوکار بازپرداخت سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه­‌های سیکل ترکیبی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پنج برنامه دیگر شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تهاتر سوخت، فروش اموال مازاد نیروگاه‌ها و مدیریت دارایی‌های راکد، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین مالی و نیز شروع فعالیت احداث اولین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد تا پایان امسال نهایی خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 426157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =