بهار۱۴۰۰ نوید بخش سهامداران ویتانا

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ویتانا با حضور اعضای هیات مدیره شرکت و برخی سهامداران در محل شرکت مستقر در تهران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ویتانا امروز با حضور اکثر سهامداران برگزار شد و  افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی مطالبات و سود انباشته به تصویب سهامداران رسید.

محمد مهدی سماواتی، مشاور مدیرعامل شرکت ویتانا و فعال حوزه بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: شرکت در حال توسعه است و هر مبلغ جدیدی که اضافه شود، کمک به روند سودآوری و توسعه می‌کند. در ۲۲ بهمن افتتاحی انجام می‌شود که ظرفیت قابل توجه‌ای به خطوط تولید می‌افزاید، شرکت در حال عقد قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش است که میزان فروش را افزایش دهد.

مشاور مدیرعامل در حوزه بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که در بهار سال آینده خبرهای خوشی در انتظار سهامداران است گفت: در سال ۱۴۰۰ افتتاح بزرگی صورت می‌گیرد که ظرفیت تولید را تا ۱۵ هزار تن افزایش می‌دهد و از دیگر برنامه های توسعه‌ای شرکت هم می‌توان به فروش روغن بخش خانوار شرکت گلناز کرمان که به تازگی به دست شرکت ویتانا انجام می‌شود و مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است اشاره کرد، بدون شک رشد هم به همراه دارد. مبلغ ۷۰ میلیارد نیمی از فروش آن در بخش خانوار است که در گزارشهای تولید فروش ماهانه‌ای ویتانا اثر گذار است.

سماواتی صنعت غذایی را  پیش‌بینی کرد: صنعت غذایی صنعت پیشرویی سال ۱۴۰۰ است به دلیل آنکه یارانه بخش تولید غذایی و بخش فروش غذایی حذف می‌شود، ارز ۴۲۰۰ یک سرکوب در فروش شرکتها و هم در سودآوری آنها داشت و با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی که عملا تاثیری بر صنایع کشور نداشت به این صورت که شرکت در حال حاضر هیچ یک از مواد اولیه‌ را با این ارز خریداری ‌نمی‌کنند.

وی افزود: درسال ۱۴۰۰  بخش صنایع کالا محور مثل صنعت غذای، دارویی و شوینده جهش دارند به دلیل آنکه با حذف یارانه، فروش شرکتها افزایش پیدا می‌کند و به تناسب آن میزان ریالی سود آنها هم با رشد همرا می‌شود.

این فعال بازار سرمایه گفت: شرکت غنچه پرور از زیر مجموعه‌های شرکت ویتانا در حال ورود به بورس است و شرکت گلناز که در زمینه روغن نباتی فعالیت دارد در بورس فعال است، سهام شرکت قند قزوین و حکمتان همدان که خریداری شده‌اند بورس هستند و شرکت هلدینگ مادر هم به عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری در خواست پذیرش شده است. این نوید به سرمایه‌گذاران داده می‌شود که در سال آینده پرونده‌ها با جدیت پیگیری شده و به نتیجه می‌رسند.

کد خبر 426133

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چشم انداز بهار ۱۴۰۰

    یادداشت

    چشم انداز بهار ۱۴۰۰

    مصوبه سازمان برای صندوق های درآمد ثابت، جهت اضافه کردن ۳درصد به سرمایه گذاری در بخش سهام تا آخر اسفند، موجب ورود پول به صنایع با سود تقسیمی بالا و نسبت پی به ای پایین نظیر پتروشیمی ها، فلزی ها و معدنی ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =