روزی شیرین و پربار برای سهامداران شستا

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» امروز از نمادهای مثبت شاخص بورس بود.

به گزارش صدای بورس،  در معاملات امروز نماد «شستا»، حقیقی ها بیشترین سهم خرید را به خود اختصاص دادند و معادل ۸۸ درصد خرید این سهم در دست حقیقی ها بود  و در مقابل  از سوی حقوقی ها ۱۲درصد خریدار داشت.

در مقابل خرید نیز حقیقی ها بیشترین فروش این سهم را آن خود کردند و این سهم را با ۲۲۰میلیون سهم  معادل ۸۶ درصد را به فروش رساندند و حقوقی ها نیز ۱۴ درصد معادل  ۳۶میلیون سهم را فروختند.این نماد امروز با ۴.۶۶ درصد افزایش نسبت به معاملات پایانی  با قیمت ۲۰.۶۷۰ ریال بسته شد. امروز در این نماد ۴۳,۶۸۳ معامله با حجم ۲۵۶ میلیون و با ارزش ۱,۶۵۳,۶۰۰ میلیارد صورت گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شرکت شستا در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد و در حال حاضر به‌طور متوسط معادل ۱۰ درصد از مجموع ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران، متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه شستا است.

۱۰ درصد از سهام این شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.شرکت شستا مالک شمار زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه است، که برای نمونه می‌توان به: شرکت کارخانجات داروپخش، داروسازی اکسیر، داروسازی فارابی، شرکت کشت و دامداری فکا، شرکت داروسازی زهراوی، داروسازی ابوریحان، داروسازی کاسپین تأمین، لابراتوارهای رازک، پارس دارو و شرکت ژلاتین کپسول ایران اشاره کرد.

کد خبر 426130

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =