۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
خارجی‌ها در بورس تهران

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با میزان مشارکت اتباع خارجی در بورس ایران از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران گفت.

 به گزارش صدای بورس، فریبا اخوان؛ معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با میزان مشارکت  اتباع خارجی در بورس ایران، اظهار کرد: سهامداران در بازار سرمایه به دو دسته‌ حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که روند خاص خود را برای دریافت کد بورسی دارند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی به روش غیر حضوری و از طریق سامانه سجام انجام داده است. 

اخوان افزود: مرکز تماس در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال طراحی است تا سهامداران خارجی بتوانند مشکلات خود را با سر شماره ۶۴۶۱ در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود.اگر اتباع خارجی بخواهند در بورس ایران مشارکت داشته باشند برای دریافت کد بورسی باید به سامانه سجام که به زبان انگلیسی هم طراحی شده است، مراجعه کنند. 

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می دهند که از این میزان هزار نفر حقیقی و سه هزار نفر حقوقی هستند.

این مدیر بورسی چیزی درمورد صنایع مورد توجه خارجی‌ها یا میزان سرمایه وارد شده به بازار را اعلام نکرد. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران عراقی و افغانستانی مهمترین سرمایه‌گذاران خارجی در ایران هستند اما سایت سجام تنها زبان فارسی  و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند که به نظر می‌رسد مدیران باید متناسب با نیازها اقدام به اصلاح زیر ساخت‌ها کنند.

کد خبر 426100

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میزان حضور خارجی‌ها در بورس تهران/ فرصت‌های از دست رفته

    میزان حضور خارجی‌ها در بورس تهران/ فرصت‌های از دست رفته

    رشدهای چشمگیر بورس تهران به خصوص در چند سا اخیر باعث جلب توجه بسیاری حتی خارج از کشور شده است. بخشی از این افراد ایرانی‌های خارج از کشور هستند و بخش دیگر سرمایه‌گذارانی هستند که به فعالیت در بورس تهران علاقمند شده اند.

  • پول زور پنهان

    هزینه کارمزدهای متعدد سمات از جیب چه کسانی پرداخت می‌شود

    پول زور پنهان

    سود پرداختی شرکت‌ها که انتظار می‌رفت با راه‌اندازی سامانه سجام و با توجه به اینکه تمامی اطلاعات موردنیاز سهامدار هنگام ثبت نام در سامانه سجام ثبت می‌شود به شکل سازمان‌یافته‌ای از طریق این سامانه صورت بگیرد، هنوز یکی از دغدغه‌های سهامداران است.

  • سود خون در حساب سمات

    سود خون در حساب سمات

    این روزها دریافت سود سهام، یکی از مشکلات اصلی سهامداران بسیاری از شرکت های بازار سرمایه محسوب می شود چراکه از طرفی شیوع ویروس کرونا مانع بزرگی برای مراجعه سهامداران به بانک ها می شود و بسیاری از سهامداران ریسک مراجعه حضوری به بانک و افزایش احتمال ابتلا به این بیماری را نمی پذیرند و از طرفی هم مبلغ ناچیز سود سهام برخی شرکت ها انگیزه کافی برای مراجعه به بانک ها را ایجاد نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    داخلی و بیچاره کردید،سهام رو مفت میخواهید واگذار کنید به خارجی ها،حراج واقعی ۹۰درصد off