پرداخت بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی هپکو

استاندار مرکزی گفت: بدهی‌ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی هپکو از محل اعتبارات در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش صدای بورس، سید علی آقازاده شامگاه یکشنبه گفت: در نشست روز جاری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسائل و مشکلات هپکو مورد بررسی قرار گرفت و انشالله به زودی تنها بن بست رونق تولید در هپکو با پرداخت بدهی‌های این شرکت رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر  وزیر تعاون چه در زمان تصدی وزارت صنعت و معدن و چه در زمان سکانداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رفع مشکلات هپکو مساعد بوده است.

استاندار مرکزی افزود: با نظر مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر پرداخت بدهی‌های هپکو، بزرگترین مشکل اساسی پیش روی جهش تولید در بزرگترین واحد صنعتی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه حل و فصل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی ادامه داد: مشکل صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای مشتریان هپکو با پرداخت بدهی‌های این شرکت نیز رفع خواهد شد تا انعقاد قراردادهای تولید ماشین آلات راهداری و جاده‌ای در هپکو با سرعت بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید:

عرضه انواع محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا

بازارهای کامودیتی در نوسان

مواظب باشید/ ریسک بیت کوین بالاست

پرداخت حقوق معوق کارگران هپکو در نشست با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی

استاندار مرکزی در خصوص پرداخت حقوق معوق کارگران هپکو نیز گفت: در روزهای آینده در نشست با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بررسی نحوه پرداخت حقوق معوق کارگران خدوم هپکو بررسی می‌شود.

آقازاده بیان کرد: سعی ما بر این است حقوق معوق کارگران تا پایان سال جاری از محل اعتبارات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

کارگران هپکوی اراک سال‌های گذشته در چندین نوبت به دلیل دریافت نکردن حقوق معوق و مشکلات سهامداری این واحد بزرگ، دست به تجمعات صنفی زدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 426066

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =