۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
وال استریت در حال سقوط

همه شاخص های مهم در وال استریت قرمز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، کابوس بازگشت مجدد قرنطینه های سختگیرانه در جهان باعث نگرانی جدی معامله گران شده است و اوج گیری مجدد کرونا در نقاط مختلف و جهش های جدید آن بدان معنی خواهد بود که این ویروس که بر همه وقایع سال ۲۰۲۰ اثرگذار بود، در سال ۲۰۲۱ نیز کماکان خبرساز خواهد بود.

در بسیاری از نقاط جهان شمار زیادی از شاغلین کار خود را از دست داده اند و یا با کاهش جدی درآمدهای خود مواجه شده اند و پیش بینی می شود روند نزولی در مصارف خانوار و افزایش پس اندازها ادامه یابد که هر دو به معنای ورود کمتر جریان نقدی به اقتصاد خواهد بود. 

کریس گافنی، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه تی آی بنک، گفت: تزریق نقدینگی جدید به بازارها در قالب بسته های حمایتی جدید در شماری از کشورها باعث می شود تا معامله گران با خیال آسوده تری وقایع آینده را دنبال کنند. سال ۲۰۲۰ یک سال معمولی نبود و روند معاملات بازار نشان می دهد که با توجه به ریسک های سال ۲۰۲۰ بازارها هنوز قادر به ادامه مسیر بدون حمایت های سیاست گذاران نیستند. نوسانات بازار در ماه های اخیر زیاد بوده است و بازگشت آرامش نیازمند زمان خواهد بود. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و  ۸۴۱.۸۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۳ درصد ریزش تا سطح ۳۷۹۵.۱۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۹ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۷۹.۳۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۳۶ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۱۳۹.۰۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۸۷۸.۲۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۳۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۴۹۵.۴۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۶۸ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۷۵۷.۸۷  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۸۷۳.۲۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۵۸ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۴ هزار و ۴۹.۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۶۵ درصدی در سطح ۵۷۰۶.۸۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۶ درصد بالا رفت و به ۸۴۰۷.۷۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 425874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =