ضرورت دریافت کد بورسی از سوی سهامداران سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اعلام کرد:  44 درصد سهام داران عدالت در استان سمنان روش مستقیم و 56 درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند .

به گزارش صدای بورس، امیر خلیلی‌خواه اظهار کرد: از ابتدای طرح اعطای سهام عدالت به گروه‌های مختلف 415 هزار نفر در استان متقاضی دریافت سهام عدالت بودند که 392 هزار نفر از آنان مشمولین نهایی و واجد دریافت این سهام بودند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر قریب ۳۹۲ هزار نفر از هم‌استانی‌ها، دارای سهام عدالت هستند خاطرنشان کرد: ۱۷۲ هزار نفر از ۳۹۲ هزار سمنانی دارای سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی با اشاره به انتخاب روش غیرمستقیم از سوی 220 هزار سهام‌دار عدالت در استان سمنان از لزوم ثبت‌نام این مشمولین در سامانه سجام خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۴۷ هزار نفر از کسانی که سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

صنعت اسید فسفریک بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اسیدسولفوریک در دنیا

سهام عدالت بلای جان بازار سرمایه

پیدا و پنهان قیمت گذاری فولاد

خلیلی‌خواه با بیان اینکه 44 درصد سهام داران عدالت در استان روش مستقیم و 56درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند ادامه داد: متوسط ارزش سهام عدالت سهام‌داران استان در زمان دریافت این سهام 535 هزار تومان بوده است افزود: ارزش این سهام از سال 95 به این سود افزایش قابل توجهی داشته به طوری که ارزش سهام هر کدام از سهام داران امروز بسیار بیشتر از ارزش اسمی آن است.

وی با اشاره به ضرورت دریافت کد بورسی از سوی سهام داران گفت: متاسفانه بسیاری از سهام داران هنوز کد بورسی دریافت نکردند و این در حالی ست که دریافت سود سهام، امکان خرید و فروش سهام و اطلاع از سهام و...منوط به دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سجام است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از تلاش برای تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان سمنان خبر داد و افزود: استان سمنان از گذشته دارای پنج تعاونی شرکت سهام عدالت بوده است. البته در حال حاضر باید این شرکت از سهامی عام به سهامی خاص تغییر وضعیت داده و به اصلاح ساختار شرکت بپردازد که بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

خلیلی‌خواه از سهام عدالت مردم این استان به عنوان یک سرمایه و ظرفیت بسیار بزرگ در استان نام برد و اظهار کرد: ارزش مجموع ارزش سهام مردم استان که در اختیار این 36 شرکت سهام عدالت در استان است، افزون بر 2 هزار و 780 میلیارد تومان بوده که امروز به بیش از 2 هزار و 920 میلیارد تومان رسیده است.

وی مهمترین عامل موثر در تاخیر در راه اندازی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان را غیراستاندارد بودن، عدم حسابرسی شفاف و وجود برخی مشکلات در صورت های مالی شرکت های استان برشمرد و گفت: تامادامی که این شرکت راه اندازی نشود امکان پرداخت سود سهام و یا خرید و فروش آن ممکن نیست.

سود سهام عدالت آماده توزیع است

وی از آماده توزیع بودن سودهای سال 98 سهام عدالت خبر داد و افزود: سود سهام عدالت چه برای آن دسته از سهام داران که روش مستقیم را انتخاب کردند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در حساب مندرج در ثبت نام سامانه سجام واریز شود لذا تا وقتی صاحبان سهام عدالت اقدام به ثبت نام در سامانه سجام نکنند امکام واریز سود سهام آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه 220 هزار سهام دار عدالت در استان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند گفت: برای تشکیل شرکت سرمایه گذاری، شکل گیری مجمع و تصمیم گیری درباره آن باید حداقل 50 درصد سهام داران که 110 هزار نفر می‌شوند ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند.

وی ضمن دعوت مجدد از عموم سهام داران برای ثبت نام در سجام گفت: در حال حاضر زمینه برای ثبت نام غیرحضوری و رایگان همه شهروندان فراهم شده لذا از هم استانی ها می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد شکل گیری شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان سمنان نیز باشیم.

منبع: 

کد خبر 425806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =