تعیین تکلیف معاملات بورس تا چند روز آینده

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تا چند روز آینده تکلیف ابهام‌های موجود در کشور و روند معاملات بورس مشخص می‌شود.

به گزارش صدای بورس، احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: شاخص بورس تا یک ماه آینده در محدوده کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد تا زمان برطرف شدن ابهام‌های موجود در کشور مانند لایحه بودجه ١٤٠٠  تا حدودی شاهد وجود نوسان در معاملات بورس و تردید سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار باشیم.

اشتیاقی بیان کرد: روند معاملات بورس اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فرض بر این است که اگر آمریکا به برجام بازگردد دلار روی چه قیمتی قرار است تثبیت شود؛ بنابراین سهامداران اکنون با احتیاط به دنبال خرید  در این بازار هستند و تا چند روز آینده تکلیف این مسایل و روند معاملات  بورس مشخص می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دو روز گذشته در مجلس اعلام شد که دلار باید با قیمت ١٧ هزار و ٥٠٠ تومان تک نرخی شود، این در حالی است که رییس بانک مرکزی اعلام کرد رقم اعلام شده بالا است، گفت: نامشخص بودن قیمت دلار باعث شده است تا حدودی سهامداران در بازار بلاتکلیف باشند و بورس در محدوده نوسانی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود چنین وضعیتی در بازار، همچنان شاهد تمایل سرمایه گذاران برای ورود سرمایه های خود به بورس هستیم و ممکن است از این به بعد بازارهای موازی با ضرر و زیان بیشتری مواجه شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته در صورت حفظ چنین مسایلی به نظر می رسد شاخص بورس تا تیر ماه  و پایان فصل مجامع بتواند دوباره کانال دو میلیون واحد را ببیند.

منبع: ایرنا

کد خبر 425724

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =