بازگشت شاخص/ توجه حقوقی‌ها و حقیقی‌ها به کدام نمادها بود؟

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد هزار و ۳۲۸ واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد هزار و ۳۲۸ واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل هم وزن نیز با ۰.۱درصد رشد افزایش ۵۳۸ واحدی در کانال ۴۵۵ هزار و ۷۰۸ واحدی قرار گرفت.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه به یک میلیون و ۶۹۸ هزار معامله با حجم ۹ میلیارد و  ۷۲۳ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۰۹ هزار و ۸۹ میلیارد ریال بود.

نمادهای شستا و شپنا از تاثیرگذاران منفی و نمادهای نوری، تاپیکو، وپارس، رمپنا و فملی از نمادهای مثبت تاثیر گذار بر شاخص امروز بودند. نمادهای برکت، شستا، شپنا، خودرو، ولپارس، خساپا و خگستر از نمادهای پرتراکنس امروز بازار سهام بودند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۴درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد. در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶۱۸ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیش از ۶۱۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت. در بازار امروز شاهد رشد بیش از یک درصد ۲۸۲نماد و افت بیش از یک درصد ۲۶۶نماد نیز بودیم.

همچنین امروز بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «زراعت و خدمات وابسته» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. 

سه نماد شپنا، خودرو و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به بوعلی، نوری و شتوکا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۹۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی بوعلی سینا با برتری ۳۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۲۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۹۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۲۹۰میلیارد تومان بود.

در بورس امروز در مجموع حدود ۱۴هزار و ۵۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #برکت، #شپنا، #بوعلی، #خودرو و #شستا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۵۲۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۳۴۵میلیارد تومان دوم شد و سهام پتروشیمی بوعلی سینا نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که حدود هزار و ۹۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات هزار و ۳۹۵میلیارد تومانی دوم شد و «مواد و محصولات دارویی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز سه درصد از کل سهام سایپا شیشه‌ (کساپا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۳سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۷نماد نخست اختصاص داشت

در پایان معاملات روز جاری، خروج_پول_حقیقی در حدود  ۶۱۸ میلیارد تومان به ثبت رسیده است این در حالیست که روز گذشته خروج_پول_حقیقی در  حدود  ۱۸۱۰  میلیارد تومان بوده است.

ارزش معاملات خرد نسبت به دیروز ۲۶ درصد افزایش یافت
مجموع ارزش معاملات خرد در بازار امروز با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به روز گذشته به ۱۴۵۵۰ میلیارد تومان رسید.

معاملات «کرمان» ابطال شد
همچنین در معاملات امروز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان مورد تأیید قرار نگرفت، لذا به منظور عدم تایید معاملات، نماد معاملاتی مذکور متوقف شد.

کد خبر 425476

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =