رییس جمهور: کرونا یک آزمایش تاریخی برای همه جهان بود

رییس جمهور گفت: هزینه شیوع بیماری کرونا در اواخر بهمن و اسفند بسیار سنگین‌تر است، چرا که فعالیت‌های اقتصادی و کاسبی عده‌ای از مردم به آخر سال بستگی دارد.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی؛ رئیس جمهور با قدردانی از مردم بخاطر رعایت کامل نکات بهداشتی در عزاداری های ایام فاطمیه و همچنین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اظهار کرد: کرونا یک بیماری عادی و معمولی نبود بلکه یک پاندمی بود که تقریبا سراسر جهان را فراگرفت و یک آزمایش تاریخی برای ملت ها و رهبران کشورها بود.

ایشان روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در میان همه کشورهای درگیر با بیماری کووید ۱۹، کشورهایی که مردم آن همکاری بیشتری در رعایت اصول بهداشتی داشته و به رهبران خود اعتماد کردند، موفق تر بوده اند، افزود: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و تلاش های انجام شده از سوی همه ارگان‌ها و دستگاه ها، ما موفقیت های خوبی در موج های مختلف شیوع این بیماری در کشور داشتیم.

رئیس جمهور در همین زمینه به اهمیت نقش رهبر معظم انقلاب در این موفقیت اشاره کرد و گفت: رهبری در آغاز شیوع این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داده و به همه تکلیف کردند و همچنین خود ایشان نیز به طور کامل رعایت کردند و الگویی برای کشور و همه ما بودند که بسیار تاثیر گذار بود.

رئیس جمهور با اشاره به روش های درپیش گرفته شده از سوی کشورها در مقابله با کرونا، تصریح کرد: بعضی از کشورها، وقتی با اپیدمی شیوع این ویروس مواجه شدند، صرفاً به فکر مسایل اقتصادی بودند و به آن اعتنایی نداشتند و مردم و در نهایت اقتصاد خود را بیشتر گرفتار کردند.

رئیس جمهور گفت: در موج سوم با فعالیت همه ارگان‌ها توانستیم سریع‌تر از آنچه دیگران پیش‌بینی می‌کردند، ویروس کرونا را مهار کنیم و امروز به جز ۴ شهرستان قرمز، شاهد شرایط نسبتاً بهتری در سراسر کشور هستیم. این در حالی است که اروپا و آمریکا هنوز گرفتار این موج هستند و همچنان در مسیر تصاعد این ویروس قرار دارند.

روحانی بیان کرد: هزینه شیوع بیماری در اواخر بهمن و اسفند بسیار سنگین‌تر است، چرا که فعالیت‌های اقتصادی و کاسبی عده‌ای از مردم به آخر سال بستگی دارد، لذا بایستی با مراعات دقیق شرایطی بوجود آوریم که کسبه و فعالان اقتصادی بتوانند از فرصت آخر سال به خوبی استفاده کنند و مردم نیز شب عید مناسبی داشته باشند.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که رسیدن به روند کاهشی برای اقتصاد، فرهنگ، آموزش و روابط اجتماعی جامعه بسیار سخت‌تر، پرهزینه‌تر و زمان ‌بر است و این در حالی است که به دلیل مراعات نکردن و برگزاری دوره‌همی‌های خانوادگی و مراسم ملی و مذهبی به سرعت شرایط بیماری تصاعدی می‌شود و احتمالاً با موج دیگری در بهمن و اسفند مواجه خواهیم بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 425376

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =