آخرین خبرها از ورود  استقلال به بورس

مدیرعامل اسبق استفلال به موضوع بورسی شدن دو تیم هوادار ایران اشاره و اظهار کرد: از سال ۸۳ موضوع بورسی شدن دو تیم مطرح استقلال و پرسپولیس مطرح شده است که تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش صدای بورس، برخی کارشناسان معتقدند از آنجایی که برای حضور در بازار سرمایه نیاز به شفافیت مالی است و تیم‌های ایرانی به دلیل شفاف نبودن صورت مالی، نمی‌توانند در بورس عرضه شوند.

برخی از کارشناسان بورسی نیز معتقدند تیم استقلال درآمدی ندارد و از طرفی صورت مالی و دارایی نیز ندارد و به همین دلیل پذیرش این شرکت‌ها در بورس امکان‌پذیر نیست.

اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال: روش بازیکنان برای دریافت مطالباتشان درست  نبود | طرفداری

سید کاظم اولیایی، مدیر عامل اسبق استقلال در ارتباط با بورسی شدن تیم استقلال به پیشینه بیش از ۱۵ ساله این موضوع اشاره و اظهار کرد: از سال ۸۳ موضوع بورسی شدن دو تیم مطرح استقلال و پرسپولیس مطرح شد. نظرات متفاوتی پیرامون این موضوع شکل گرفت که از همه مهمتر عدم شفافیت در عملکرد این دو باشگاه است.

وی با اشاره مالکیت حقوقی تیم استقلال بیان کرد: استقلال یکی از برترین تیم‌های ایران بیش از ۴۲ سال است که با چالش مالیکت حقوقی مواجه است. این شرکت ۳ مرتبه با نام‌ و زمان‎های متفاوت ثبت شده و مالکیت برند حقوقی و مالی ، سخت افزاری آن در ابهام است.  سوال اینجاست در ورود باشگاه استقلال به بورس کدام یک از این سه شرکت پذیره نویسی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:
 «پالایش» نماد منفور بازار
امروز حقوقی‌ها چه میزان نقدینگی وارد بازار کردند؟
سقوط آزاد «دارا یکم»

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اصلی ترین‌شاخصه‌های بورس شفافیت است. باشگاه استقلال بیش از ۴۰ سال است هیچ شفافیتی در صورت های مالی و در  سال‌های فعالیت های خود نداشته حتی با مشکل بدهی قراردادهای خارجی نیز مواجه است.

اولیایی با اشاره به سخنان قاضی زاده نماینده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: فیفا بیش از ۹ میلیون دلار پرونده علیه استقلال  وجود دارد که حکم به ضرر این تیم است و پرونده‌های بسیاری نیز علیه استقلال در فیفا منتظر رای نهایی است که ممکن است این مبلغ را بالاتر ببرد. با چنین شرایطی سخن از استقلال بورسی  منطقی به نظر نمی رسد و هم برای باشگاه  خطرناک است و هم بورس.

مدیر عامل سابق استقلال بیان کرد:  تیمی که خود هیچ ارزش افزوده ای تولید نمی‌کند چطور می‌تواند در بورس عرضه شود آن هم به شکلی که هم بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و هم به سهامدان سود دهد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 425372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =