۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
ارزش دلار در صدر ارزها

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم دنیا افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، شرایط کنونی مالی آمریکایی باعث شده است تا معامله گران نسبت به احیای سریع دلار پس از عملکرد بد آن در سال ۲۰۲۰ چندان خوشبین نباشند. تحلیل گران به دلیل آنچه آن را کسری دوقلو عنوان می کنند، معتقدند فشار روی دلار کماکان بالا خواهد بود. این کسری دوقلو مربوط به کسری بودجه دولت و همچنین کسری تراز حساب تجاری است. طبق اعلام سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۵۵۳  میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه دسامبر نیز به سه تریلیون و ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار رسیده است.

در ادامه اختلاف نظر بین سران دو حزب اصلی آمریکا، میچ مک کتنل- رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا طرحی را ارایه داده که در آن که خواهان افزایش یارانه پرداختی به شهروندان آمریکایی از ۶۰۰ دلار فعلی به ۲۰۰۰ دلار است. از آنجایی که انتخابات میان دوره ای مجلس سنا تعیین کننده اکثریت دوره بعدی خواهد بود، هر دو حزب در تلاش هستند تا غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از کرونا را به نام خود ثبت کنند و از این طریق آرای رای دهندگان را به سبد نامزدهای حزب خود بریزند.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است. 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۸۹.۸۹۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۰ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۰۳.۲۴۹  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۳۲ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۵۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۸۸ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۸ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 425324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =