سودآورترین سهام هفته را بشناسید

در هفته گذشته شاخص کل ۴۹ هزار و ۹۱۴ واحد پایین آمد و بورس بازدهی منفی ۳.۵ درصد را ثبت کرد. اما در هفته‌ای که بورس سقوط کرد کدام سهم‌ها رشد قیمت داشتند؟

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته را می‌توان هفته سقوط بورس نامید. در پایان این هفته، شاخص کل ۴۹ هزار و ۹۱۴ واحد پایین آمد و در آخرین روز هفته شاخص بورس به کانال ۱.۳ میلیونی منتقل شد. شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۷۹۳ واحد نزول کرد.

در شرایطی که بازدهی بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود، در هفته دوم ماه بازدهی شاخص بورس منفی شد. شاخص کل ۳.۴۵ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید. روند تغییرات شاخص کل فقط در روز دوشنبه صعودی بود و در باقی روزها نزولی بود.

همانند شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن در هفته گذشته نزولی بود. به استثنای روز شنبه، شاخص هم‌وزن در بقیه روزها نزول کرد. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۴۶۳ هزار واحد رسید و در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل ۴ هزار و ۷۹۳ واحد پایین آمد و بازدهی منفی یک درصدی را ثبت کرد.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته گذشته، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای شنبه و دوشنبه نزولی بود و در باقی روزها صعودی شد. در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دوشنبه بود که ارزشی معادل ۱۶ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته در روز چهارشنبه محقق شد که با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۰ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۹ هزار و ۶۳۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۵.۷ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۶ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۵ هزار و ۴۷۳ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۸.۸ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۱۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۱۴ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان بود.

رشد ۱۲۰ درصدی میانگین عرضه

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۴۸ میلیارد تومان بیشتر بود. میانگین این هفته رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته هزار و ۴۷ میلیارد تومان کمتر بود. در هفته دوم ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۳ درصد کاهش یافته است.

در حالی که خالص ورود پول حقیقی به بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود، در هفته دوم دی ماه منفی شد و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. در تمام روزهای هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در مجموع کل هفته، ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۵۰۲ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم خروج در روز چهارشنبه رخ داد که هزار و ۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

بیشترین رشد هفته

در هفته دوم دی ماه، نمادهای وآذر (سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان)، فزرین (زرین معدن آسیا)، فالوم (آلومتک) و خنصیر (مهندسی نصیر ماشین) بیشترین رشد قیمت را پشت سر گذاشتند.

در هفته گذشته، نمادهای غبهنوش (بهنوش ایران)، زدشت (کشت و صنعت دشت خرم‌دره)، بپیوند (برق و انرژی پیوند گستر پارس) و زمگسا (مگسال) بیشترین کاهش ارزش را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 425277

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش سرمایه ۱۰۰۰ درصدی «وآذر»

    افزایش سرمایه ۱۰۰۰ درصدی «وآذر»

    شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان در مورد افزایش سرمکایه بزرگ خود افشا سازی کرد.

  • نوروز سبز بازار سرمایه در ۶ سال اخیر

    نوروز سبز بازار سرمایه در ۶ سال اخیر

    با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و البته فعالیت بورس در روزهای کاری نوروز قصد داریم به بررسی وضعیت بازار بورس در نوروز ۶ سال اخیر بپردازیم. در این بررسی نکات جالبی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =