استقبال وال استریت از بسته حمایتی

انتشار خبر امضای بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری در روز یکشنبه به رکوردزنی وال استریت در روز دوشنبه منجر شد.

به گزارش صدای بورس،  این بسته حمایتی شامل چک‌های ۶۰۰ دلاری برای هر آمریکایی، افزایش مزایای ایام بیکاری و بودجه برای برنامه‌های حمایتی است. انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا مبلغ چک‌های ۶۰۰ دلاری را به ۲ هزار دلار افزایش دهد.
در پایان معاملات دوشنبه بورس آمریکا، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ با ۰.۸۷ درصد رشد روبه‌رو شد. داوجونز و نزدک هم به ترتیب ۰.۶۸ درصد و ۰.۷۴ درصد رشد کردند.
دیروز همچنین ارزش سهام شرکت داروسازی آسترازنکا ۴ درصد افزایش یافت. پاسکال سوریوت، مدیرعامل این شرکت روز یکشنبه به ساندی تایمز گفته بود که کارایی واکسن تولیدی این شرکت در جلوگیری از انتشار کووید۱۹ به ۹۵ درصد می‌رسد. انتشار همین خبر کافی بود تا ارزش سهام آسترازنکا مورد توجه قرار گیرد.
در همین حال با تصویب بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری در آمریکا، شرکت گولدمن ساکس پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را از ۳ درصد به ۵ درصد افزایش داد. گولدمن اعلام کرد که چک‌های حمایتی دولت به افزایش درآمد قابل هزینه کردن مردم کمک می‌کند.
شرکت نیکولا، تولیدکننده خودروهای برقی نیز یکی از برندگان دیروز بازار سهام آمریکا بود. ارزش سهام این شرکت در پی انتشار گزارش بانک جی‌پی مورگان مبنی بر پیش‌بینی شرایط متعادل این شرکت در سال ۲۰۲۱ با ۱۶ درصد افزایش روبه‌رو شد.
منبع: بیزنس اینسایدر

کد خبر 425086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =