پیش بینی امیدوار کننده از بازار سرمایه/ صنایع پیش رو کدامند؟

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: بورس تنها بازار سودآور در ماه ها و سال های آتی است و خرید سهم های بنیادی بهترین انتخاب برای ماندگاری و سود بردن در بازار است.

به گزارش صدای بورس، ابوالفضل شهرآبادی ضمن بیان مطلب بالا درباره پیش بینی خود از بازارسرمایه به خبرنگار صدای بورس گفت: ریسک خاصی در این چند ماه برای بازار نمی‌بینم و عامل تحریک کننده خاصی بازار را تهدید نمی‌کند. با توجه به اینکه عوامل تحریک کننده ماه‌های قبل مثل انتخابات آمریکا نهایی شده است و شایعات خوبی چه در بحث مذاکرات هسته‌ای و چه در بحث انتخابات کشور در ۱۴۰۰ به گوش می‌رسد بازار رو به بهبود است.
وی افزود: با توجه به اینکه قیمت ها در پایین‌ترین سطح خود قراردارند به نظر می‌رسد، شاخص کل و هم وزن روی هم در سه ماه آینده تاحدود ۳ میلیون را ببیند و بازدهی مناسبی را به سرمایه‌گذارانش بدهد. از طرف دیگر گزارش‌های  ۹ ماهه روند مطلوب سهام را نشان می‌دهد ضمن آنکه بازارهای رقیب هم مانند خودرو، مسکن و ... چندان فعال نیستند.
 این فعال بازار سرمایه با تاکید بر تاثیرپذیری بازارهای موازی از قیمت دلار ادامه داد: افت قیمت دلار بر روند قیمتی این بازارها موثر بوده و موجب کاهش قیمت آنها خواهد شد. بازار خرید و فروش مسکن هم که بهد از روند پر شتاب قیمتی در رکود سنگینی فرو رفته است  بنابراین تنها بازاری که در ماه‌ها و حتی سال های آینده می‌توان از آن بازدهی و سود گرفت بازار سرمایه است.
مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس، بانکی ها، پتروشیمی ها، فلزات اساسی و خودرو را به‌عنوان صنایع پیشرو نام برد و با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: انتخابات سال آینده بنظر من انتخابات بورسی خواهد بود. با تعداد سهامدارانی که در بازار داریم، هر کاندیدایی که بیاید هم تیمش و هم شعارهایش باید اقتصادی و بورسی باشد و فکر می‌کنم برخلاف انتخابات رقابتی دوره های قبل، شاید حرارت و هیزم بورس در انتخابات بالاتر هم خواهد رفت و وعده گشایش و بهبود در بازار یکی از مهمترین شعارها خواهد بود.
شهرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استراتژی مناسب سهامداران در بازار اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی به سهامداران حقیقی توصیه می‌کنم از طریق سرمایه‌گذاری غیرحضوری مانند سبدگردان‌ها و صندوق‌ها اقدام کنند تا فرصت استفاد از خبرگان بازار را داشته باشند. در عین حال چه سهامداران حقیقی و چه حقوقی ها برای خود سهام باید روی سهام بنیادی سرمایه گذاری کنند؛ درست است که در حال حاضر بازار به سمت سهم‌های کوچک رفته اما در بلند مدت برد با سهم‌های بنیادی و شرکت‌های بزرگ و  ارزنده است.

ملیکا حمزه‌ئی

کد خبر 425040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =