مذاکره سازنده ایران و ارمنستان درباره صادرات و تهاتر گاز

رؤسای هیئت ایران و ارمنستان مذاکرات درباره صادرات گاز و تمدید قرارداد تهاتر گاز و برق را سازنده عنوان کردند.

به گزارش صدای بورس،امیرحسین زمانی‌نیا؛ معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت - امروز (شنبه، ششم دی‌ماه) پس از دیدار با هاکوپ وارتانیان -معاون وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت منطقه‌ای ارمنستان اظهار کرد: دو  هیئت ایران و ارمنستان در دیدار امروز درباره  گسترش روابط انرژی برای بلندمدت مذاکره کردند و روی نکات اصلی هم به توافق رسیدند.

وی افزود: صحبت درباره برخی مسائل فنی صادرات گاز  و تهاتر گاز  و برق به آینده نزدیک موکول شد که پس از نهایی شدن، قرارداد بلندمدت در این زمینه امضا خواهد شد.

هاکوپ وارتانیان هم پس از پایان این مذاکرات اظهار کرد: ما یکسال و نیم است که درباره صادرات گاز و تمدید قرارداد تهاتر گاز با ایران در حال مذاکره هستیم، مذاکراتی که امروز انجام شد از سازنده‌ترین آنها  بود.

وی با تأکید بر این اینکه در مذاکرات امروز درباره نکات اساسی توافق و حل برخی نکات ریز و فنی به آینده نزدیک موکول شد، اظهار کرد: دو هیئت در این دیدار تلاش داشتند منافع متقابل دو کشور لحاظ شود.

تهران و ایروان سال ۲۰۰۴ میلادی (١٣٨٣) قرارداد تهاتر گاز و برق را برای مدت ۲۰ سال امضا کردند که بر اساس آن، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه‌های تولید برق در ارمنستان می‌رسد و در عوض، ایران از ارمنستان برق وارد می‌کند، ارمنستان از اواسط سال ٢٠٠٩ واردات گاز از ایران را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 424846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =