از مشکل عبور خواهیم کرد/ پول لازم برای خرید واکسن آماده است

رییس جمهور با تاکید بر اینکه حتماً از مشکل عبور خواهیم کرد و تحریم را بی‌اثر می‌کنیم، افزود: دو لایحه باقیمانده از لوایح چهارگانه هم تصویب شود.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رییس جمهور روز شنبه در پنجاهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته در برخی کشورهای اروپایی بویژه انگلستان از مسوولان ذیربط خواست برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور، مراقبت ها را بویژه در خصوص مسافرانی که از مناطق آلوده وارد کشور می شوند، افزایش دهند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جوسازی‌های اخیر انجام شده در خصوص موضوع واکسن کرونا، گفت: رسانه‌های ضدایرانی که اتفاقاً خیلی هم پررو هستند هر روز از یک موضوع و بهانه‌ای برای موج‌سواری استفاده می‌کنند که البته خیلی زود هم متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند. این روزها هم موضوع واکسن کرونا را بهانه کرده و مسأله خرید واکسن خارجی انتقال پول و تولید واکسن در داخل ایران را بهانه قرار دادند.

روحانی افزود: از همان روزهای اولیه شیوع کرونا یکی از مسایل مهم مورد نظر، واکسن این بیماری بود و همه تلاش‌ها در کشور بر این مبنا بود که همزمان با تلاش برای تولید داخلی واکسن، فعالیت ها در زمینه خرید واکسن مطمئن خارجی هم متمرکز شود.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید واکسن نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کووید ۱۹ (کواکس) گفت: پول لازم برای خرید را آماده کردیم، اما آنها گفتند برای پرداخت ابتدا باید اوفک موافقت کند به دنبال انتقال پول از یک کشور دیگر بودیم باز اعلام کردند که پول ابتدا باید به یک بانک آمریکایی منتقل شود وقتی شما به دزدی معروف هستید چگونه می‌توانیم به شما اعتماد کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم فکر نکنند ما مشکل نداریم، اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تحریم را بی‌اثر کنید نه به صورت ساعتی بلکه لحظه به لحظه و در روند صادرات و خرید هر کالایی از خارج این کار را انجام می‌دهیم .

روحانی با تاکید بر اینکه با همه توان و تلاش اقدامات لازم برای تامین اعتبار خرید واکسن و انتقال آن انجام شده است، گفت: هر جایی که واکسن مورد اعتماد وجود داشته باشد، حتماً تهیه خواهیم کرد و در این رابطه هم وسیله انتقال را داریم و هم وسیله نگهداری آن فراهم شده است.

رییس جمهور در عین حال تاکید کرد: آماده نیستیم مردم کشورمان دوره آزمایشی یک واکسن غیرمعتبر را طی کنند و اگر یک شرکتی در نظر دارد مرحله تست واکسن خود را انجام دهد وزارت بهداشت ما چنین کاری را انجام نخواهد داد.

روحانی با تاکید بر اینکه تحریم برای واردات هر چیزی به کشور از جمله دارو و واکسن مشکل ایجاد کرده و ما در خرید مشکل داریم، گفت: حتماً از مشکل عبور خواهیم کرد و تحریم را بی‌اثر می‌کنیم.

رییس جمهور در همین رابطه به لوایح چهارگانه دولت اشاره کرد و گفت: دولت ۴ لایحه ارایه کرده که دو لایحه تصویب و دو لایحه هنوز تصویب نشده دلمان می‌خواهد دو لایحه باقیمانده هم تصویب شود.

روحانی با قدردانی از همه کسانی که در راه مقابله با ویروس کرونا و مهار این بیماری تلاش کردند، گفت: تنها راه این هماهنگی، یکصدایی و هم‌افزایی است که ما را به نتیجه خواهد رساند.  رییس جمهور تغییر سبک زندگی را یکی از آثار شیوع ویروس کرونا در جوامع عنوان کرد و گفت: حتی بعد از پایان این بیماری نیز بخش‌هایی از تغییر سبک زندگی از جمله توجه ویژه مردم به بهداشت، پایدار خواهد بود و همچنین رشد و توسعه فضای دیجیتال و دولت الکترونیک یکی از مزایای این دوره بوده که توجه به آن ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 424799

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =