آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت پانزدهم)

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

به گزارش صدای بورس، برای ورود به انواع بازار سرمایه، اول از همه باید انجام معاملات در آن بازار را یاد بگیریم. خرید و فروش در بازار سهام یا بورس اوراق بهادار هم اصولی دارد که هر سرمایه‌گذار باید قبل از ورود یاد بگیرد. در این مقاله نحوه خرید و فروش سهام در بورس را بصورت گام به گام شرح می‌دهیم.

مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین

برای اینکه بتوانید در بورس ایران سهمی بخرید، سود کنید و سپس سهم را بفروشید، باید یکسری مراحل بسیار ساده را طی کنید. مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت گام به گام به شرح زیر هستند:

۱. دریافت کد بورسی و ورود به سامانه معاملات آنلاین

۲. شارژ کردن حساب کارگزاری

۳. جست و جو کردن نام نماد بورسی مورد نظر

۴. ثبت سفارش خرید سهم

۵. تایید سفارش و اضافه شدن سهم به پرتفوی سرمایه‌گذار

۶. ثبت سفارش فروش و فروختن سهم

۷. دریافت وجه و واریز به حساب بانکی

کد بورسی گرفتید؟

گام اول : در آغاز خرید و فروش سهام، داشتن کد بورسی است که در مقاله «نحوه دریافت کد بورسی» مراحل اقدام و دریافت آن را گفتیم. حالا فرض می‌کنیم شما این مقاله را قبلا خوانده‌اید و کد بورسی را هم گرفته‌اید و منتظرید که یک نفر دعوتتان کند به بازار تا خرید و فروش را شروع کنید.

از همین تریبون ورودتان به جمع سرمایه‌گذاران بازار سهام را تبریک عرض می‌کنیم و برای ادامه مسیر و سود بردن از آن، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

هر کارگزاری سامانه آنلاینی برای معاملات آنلاین کاربران خود طراحی کرده است که می‌توانند با ورود به آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، وارد دنیای خرید و فروش سهام شوند. دسترسی به این سامانه‌های آنلاین و در نتیجه خرید و فروش سهام، از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌ها امکان پذیر است.

چطور سهام بخرم؟ - خرید و فروش سهام در بورس

برخی از این سامانه‌های آنلاین عبارتند از: سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید شامل ایزی تریدر، مفید تریدر و آنلاین پلاس، سامانه‌های آنلاین کارگزاری تدبیرگران فردا شامل اکسیر، پرانا و سهام یاب، سامانه‌های آنلاین کارگزاری مبین سرمایه شامل آنلاین پلاس و سامانه آنلاین کارگزاری آگاه با نام آسا تریدر.

شارژ دارید؟

گام دوم – از آنجایی که تازه وارد بورس شده‌اید، چیزی برای فروش ندارید و تنها می‌توانید سهام بخرید. برای خرید سهام هم نیاز به پول دارید که البته اینطور نیست که سهام را بخرید و بعد پرداخت آنلاین کنید! باید قبل از خرید حسابتان شارژ داشته باشد. برای شارژ حسابتان سه راه پیش رو دارید:

۱- شارژ آنلاین از حساب بانکی یا پرداخت شتابی یا واریز آنی

در این روش می‌توانید حسابتان را به همان شکل پرداخت اینترنتی و با داشتن رمز دوم پویا شارژ کنید. همانطور که در این عکس دیده می‌شود، سقف واریز وجه ۵۰ میلیون تومان است، بنابراین اگر برنامه‌ای برای خریدهای بیشتر از این مقدار دارید باید یا در چند روز متوالی اقدام کنید و یا از چند کارت بانکی استفاده کنید.

واریز آنی - خرید و فروش سهام در بورس

در واریز وجه لازم نیست حتما از همان حساب بانکی که هنگام دریافت کد بورسی معرفی کرده‌اید استفاده کنید و می‌توانید از هر حساب بانکی که دارید واریز را انجام دهید. اما هنگام برداشت وجه و نقد کردن سهام، تنها باید از همان حساب استفاده کرد.

درگاه پرداخت اینترنتی را هم احتمالا زیاد دیده‌اید، اما برای یادآوری تصویر زیر همان جایی است که می‌توانید حسابتان را به صورت اینترنتی یا شتاب شارژ کنید:

درگاه پرداخت اینترنتی - خرید و فروش سهام در بورس
منبع: سیگنال
کد خبر 424743

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =