افزایش سرمایه دو شرکت بورسی صادر و ثبت شد

مجوز افزایش سرمایه شرکت داده گستر عصر نوین از سوی سازمان بورس صادر و افزایش سرمایه شرکت بیمه سرمد ثبت شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت داده گستر عصر نوین با نماد «های وب» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد: در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داده گستر عصر نوین  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.
براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ چهار هزار میلیارد ریال با افزایش ۴,۳۴۵,۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ۸,۳۴۵,۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال خواهد رسید.
مبلغ دو هزار و ۴۰ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از محل سود انباشته و مبلغ دو هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای و اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد بود.
خاطرنشان می‌سازد انجام افزایش سرمایه  حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.

ثبت افزایش سرمایه شرکت بیمه سرمد
شرکت بیمه سرمد با نماد «وسرمد» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد: بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۳۰  و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ چهارصد میلیارد ریال) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

کد خبر 424619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =