راهکاری جدید برای تامین مالی پروژه‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین مالی از افزایش ۱۰۰ میلیارد ریالی سقف تامین مالی پروژه‌ها از طریق تامین مالی جمعی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی با اعلام خبر افزایش سقف تامین مالی پروژه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال گفت: پیش از این هر پروژه تا سقف ۲۰ میلیارد ریال امکان استفاده از ابزار تامین مالی جمعی را داشت، اما با توجه به افزایش قابل توجه شاخص بهای تولیدکننده این رقم با تصمیم فرابورس، به ۱۰۰ میلیارد ریال برای هر پروژه افزایش یافته است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این روش، شرکت‌ها میتوانند پروژه‌های توجیه پذیر خود که به دلیل کمبود منابع اجرا نشده است را با استفاده از جمع آوری سرمایه‌های خرد مردمی تامین مالی نموده و پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ابزار تامین مالی جمعی در جذب و هدایت سرمایه‌های خرد مردمی به سمت پروژه‌های مولد و ارزش‌آفرین، این موضوع جز اولویت‌های کاری معاونت قراردارد.

زرندی گفت: چالش‌ها و موانع دستورالعمل تامین مالی جمعی به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس که با تعامل خوب آنان شاهد مصوبات خوبی در این حوزه هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بارها تاکید کردیم که تولید باید به طرف استفاده از ابزارهای نوین مالی حرکت کند و ساختار مالی شرکت‌ها به این سمت حرکت کند و ماهم به عنوان وزارتخانه باید با تعامل با سایر دستگاه‌ها این مسیر را هموار نماییم.

منبع: شاتا

کد خبر 424563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =