پیش‌بینی از بازار سرمایه و طلا

مدرس و مدیر وب سایت مدرسه بورس گفت: وقتی به ارزش معاملات بازار امروز نگاه می کنیم نسبت به روزهای قبل، از ارزش بیشتری برخوردار شده است و ارزش معاملات  به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش صدای بورس، محمود مرادی، مدرس و مدیر وب سایت مدرسه بورس در گفتگوی اینستاگرامی به صدای بورس اظهار کرد: دربخش صف های خرید و فروش، بازار صف های خرید نسبت به روزهای قبل شرایط بهتری داشته  و حدود ۴ هزارمیلیارد تومان در صف خرید معامله شده و در صف فروش ۹۴۲ میلیارد تومان معامله انجام گرفت.

تحلیل گر بازار سرمایه تصریح کرد: این روزها دیده می شود که نقدینگی در صنایع مختلف جابه جا می شود یکسری شرکت ها راهشان را از سایر شرکت ها جدا کرده اند و اینطور نیست که همه سهم ها یک دفعه صف خرید را تشکیل دهند.

به گفته وی؛ یکسری از شرکت ها صف خرید می شوند و تعدادی از شرکت ها در صف خرید قرار نمی گیرند زیرا تحلیل گرها شرکت هایی که ارزنده تر هستند را انتخاب می کنند که به این روزها بازار بهشت تحلیل گرها می گویند.

مرادی اظهارکرد: در واقع سهامدارانی که تحلیل های بنیادی خوبی انجام می دهند و تکنیکالیست هستند می توانند شرکت های ارزنده تر را شناسایی کنند. اما افرادی که تحلیل گران حرفه ای در بازار نیستند حداقل باید بتوانند تابلوی مربوط به سهم های انتخابی خودشان را بخوانند.

مدرس بازار سرمایه در خصوص اینکه کدام صنایع امروز تاثیر مثبت یا منفی بر بازار گذاشته بیان کرد: برای تحلیل گران چندان مهم نیست که کدام نمادها تاثیر بیشتری بر بازار سرمایه می گذارند ولی می توان ادعا کرد گروه خودرویی و فملی روی شاخص تاثیر زیادی داشتند. ولی باید به این مساله توجه شود که در کدام سهم ورود پول بیشتری وجود داشته است.

وی درباره گروه های تاثیر گذار امروز بورس گفت: صنایع شیمیایی و فلزی امروز وضعیت خوبی داشتند و کمتر درآنها خروج پول مشاهده می شود در گروه های دارویی و غذایی هم تاثیرات خوبی وجود دارد و ورود نقدینگی در این گروه ها هم خوب است. شستا نیز این روزها چندان اوضاع خوبی نداشت و از ورود نقدینگی مناسبی برخوردار نشده است.

مرادی اظهار کرد: می توان گفت به همان اندازه که ارز در کشور ما رشد داشته بازار سرمایه هم از رشد مناسبی برخوردار شده است و درحال حاضر این بازار نسبت به گذشته بسیار هوشمند شده است.

تحلیل گر بازار سرمایه درباره وضعیت شستا تصریح کرد: در بازار وقتی سهمی مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرد باید به صورت بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار گیرد و تابلوی آن هم رصد شود تا به نتیجه گیری دقیقی درباره آن سهم رسید.

وی افزود: شستا در واقع سوگلی بازار سرمایه است و اخبار زیادی درباره آن منتشر می شود اما ارزش شستا ان اندازه ای نبود که ارزش گذاری کرده بودند، بنابراین سهامداران هم متوجه این موضوع شدند. همچنین پی بی ای های شستا هم چندان موفق نبوده است. شستا برای کسانی که سرمایه گذاری بلند مدت می کنند خرید خوبی است ولی برای افرادی که دید کوتاه مدت دارند نمی تواند خرید مناسبی باشد زیرا از نوسانات بازار بسیار تاثیر پذیر است.

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت شاخص گفت: هفته گذشته در شاخص بازار سرمایه خروج و ورود نقدینگی به این صورت بود که ۵ هزارمیلیارد تومان خروج پول حقیقی وجود داشت که پول های قدرتمند بازار بودند و تصمیم گرفتند از بازار خارج شوند تا ثبات در بورس بیشتر شود. این هفته ورود نقدینگی جانداری را در بازار سرمایه  شاهد نبودیم.

وی افزود: به طور کلی در بازار هنوز نقدینگی جانداری وجود ندارد تا بتواند تغییر اساسی در بورس ایجاد کند، زیرا بازارهای جهانی به خاطر خبر ویروس انگلیس مجددا منفی شدند و در بازارهای ایران هم تاثیر گذاشتند بنابراین نیاز است بازار کمی آرام بگیرد تا مجددا نقدینگی ها به این سمت سوق پیدا کند.

مردای درخصوص اوضاع تمام بازارها در فصل پائیز بیان کرد: در بازار سرمایه رشد خوب و ورود نقدینگی خوبی را شاهد بودیم ورود نقدینگی به بازار در بهار حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که بازار را به سمت بالا حرکت داد. در مهر و آبان ماه هم ورود نقدینگی های خوبی در بازار وجود داشت.

تحلیل گر بازار سرمایه ادامه داد: در بازار ارز کنترل بیشتری انجام می شود و قیمت ۲۵ هزار تومان قیمت متعادلی برای قیمت دلاراست. قیمت طلا هم تا حدودی بسته به قیمت ارز و بازارهای جهانی است و احتمالا این بازار مجددا صعودی شود. در واقع در آینده بازار بورس و طلا را بسیار خوب می دانم.

کد خبر 424548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =