ارزش بازار فملی بالاتر از شستا!/  کگل از بازاهای جهانی جان گرفت

ارزش بازار فملی، فولاد و فارس از شستا بالاتر است.

به گزارش صدای بورس، هفته اول زمستان شاخص کل بورس در نقطه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی جا خوش کرده است. نه آنچنان جان دارد که به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد و نه چنان خسته که به عقب و رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد، شاخص کل بورس امروز با ۸ هزار و ۴۹۶ واحد رشد به یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد و شاخص‌کل هم وزن نیز با ۷ هزار و ۹۶۵ واحد رشد به ۴۶۰ هزار  و ۳۸۸ واحد رسید.

فارس، فملی، فولادنماد سه  غول بورسی ارزش بازاری بیشتر از شستا دارند . امروز کگل، خودرو، اخابر، وپارس، شستا  تاثیرگذارترین شاخص‌های بورسی بودند. شستا رتبه دیروز خود در تاثیر گذار ترین نماد بورسی را به فارس داد.

قیمت جهانی نفت، فلزات اساسی از جمله فلزات رنگی و غیر رنگی، مس، فولاد افزایش چشم گیری داشته و این افزایش همچنان ادامه دارد. در بورس ایران این تاثیر در محصولات صادرات محور تاثیر گذار بوده اما  ارزش سهام شرکت‌های بورسی آنچنان که باید افزایشی نبوده است.

ارزش معاملات بیش از ۳ هزار میلیاردی فملی

در حالی که قیمت جهانی مس بیش از ۸ هزار دلار است، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران( فملی) امروز با کاهش ۲۲۰ ریالی با قیمت پایانی ۱۵ هزار و ۶۹۰ ریال بسته شد.

ارزش بازار امروز فملی بیش از ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار میلیارد ریال بود و در مجموع ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول حقیقی از سهام فملی خارج شد. میزان خرید و فروش حقیقی‌ها در بازار امروز فملی به ترتیب ۷۰ درصد و ۹۱ درصد بود.

ارزش معاملات بیش از ۱ هزار میلیاردی کگل
ارزش بازار کگل امروز بیش از یک میلیون و 387 هزار میلیارد ریال بود.حقیقی‌ها ۲۸.۵ درصد کگل خریدند و ۶۴ درصد فروختند و در مجموع ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال پول حقیقی از کگل خارج شد.

حقوقی‌های کگل امروز در قالب خریدار قوی حاضر شدند و ۷۱ درصد از این سهام ارزنده را خریدند و عاملی بر مثبتی ۲.۸۱ درصدی سهام  شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ( کگل )شدند.

کد خبر 424539

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =