شاخص‌های بورسی جهان صعودی شدند

بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان بالا رفتند.

به گزارش صدای بورس، شاخص خوش بینی به اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر به ۴۹ واحد رسیده که یک واحد کمتر از رقم ماه قبل و کمترین شاخص ثبت شده در طول سه ماه اخیر محسوب می شود. از طرف دیگر رشد تولیدات صنعتی آمریکا تا ماه نوامبر به ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است که ۰.۵ درصد کمتر از رقم ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی کارشناسان بوده است.

روند توزیع واکسن های ساخت شرکت فایزر در آمریکا پس از مدت ها انتظار در ایالت های مختلف آمریکا آغاز شد اما قرار است اولویت دریافت واکسن کرونا با پرسنل کادر درمان، سالمندان و قشر آسیب پذیر باشد. با این حال انتظار می رود تا پایان فصل بهار کار واکسیناسیون بخش قابل ملاحظه ای از افراد دارای اولویت طول بکشد و به همین دلیل ماه های ابتدایی سال نو میلادی نیز شاهد تداوم محدودیت های کرونایی خواهد بود. انتظار می رود ۸۰ درصد افراد دارای اولویت در آمریکا تا پیش از فرا رسیدن فصل تابستان واکسینه شده باشند. 

با وجود آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورهای جهان، سرعت شیوع کرونا در بسیاری از مناطق در سطح نگران کننده ای باقی مانده و همین مساله باعث شده است تا سرمایه گذاران و معامله گران با کمی ترس و احتیاط رفتار کنند. در نیویورک اندرو کومو- فرماندار این ایالت با اشاره به اوج گیری شمار مبتلایان به کووید-۱۹ گفته است رستوران ها و کافه ها به طور موقت تعطیل خواهند شد. محدودیت های کرونایی در دیگر مناطق به ویژه در اروپا نیز ادامه دارد و همین مساله باعث بروز اعتراضات خیابانی در برخی از کشورها شده است.

بورس آمریکا 

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و  ۳۰۲.۸۴ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵ درصد افزایش تا سطح ۳۷۱۹.۶۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۸۴ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۷۶۴.۷۵ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۵۵۱.۰۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۶۶۷.۲۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۰۳ درصدی در سطح ۵۵۴۹.۴۶ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۷ درصد بالا رفت و به ۸۱۵۳.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۱۸ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۸۰۶.۸۷ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۸۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۶۷۸.۳۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۲۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۱۷.۴۸ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۱۶ درصد صعود و ایستادن در سطح ۶۷۵۶.۶۷  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۱۹ درصد افزایش به ۴۸.۳۹ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با صعود ۰.۸۶ درصدی به ازای ۵۱.۵۲ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با جهش ۱.۰۱ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۸۴.۲۸ دلار معامله شد. هر اونس نقره با افزایش ۲.۵۱ درصدی به ازای ۲۶.۱۴ دلار مبادله شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 424186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =