۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
تسویه ۷۷ فقره حواله ارزی

رییس کل دادگستری استان بوشهر از رفع تعهد و تسویه تعداد ۷۷ فقره حواله ارزی به ارزش ۱۴ میلیون و دویست هزار یورو خبر داد.

به گزارش صدای بورس، علی جمادی، رییس کل دادگستری استان بوشهر از رفع تعهد و تسویه تعداد ۷۷ فقره حواله ارزی به ارزش ۱۴ میلیون و دویست هزار یورو خبر داد و عنوان کرد: در پی شکایت بانک توسعه تعاون علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در ارتباط با اخذ حواله‌های ارزی و عدم ورود کالاها علی رغم انقضای مواعد قانونی و عدم رفع تعهد این حواله‌ها، بلافاصله موضوع در دستور رسیدگی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این موضوع با عنوان تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر ارجاع شد که با پیگیری و اقدامات صورت گرفته و تلاش بازپرس این شعبه چندین جلسه با حضور کارشناسان دایره ارزی و حقوقی بانک، سازمان بازرسی کل کشور و مشتکی عنهم برگزار شد.

وی گفت: رسیدگی‌ها منجر به این شد که متخلفان ارزی تاکنون تعداد ۷۷ فقره حواله ارزی به ارزش ۱۴ میلیون و دویست هزار یورو رفع تعهد و تسویه کنند و ما به التفاوت ریالی آن نیز به مبلغ یکصد میلیارد ریال را به حساب خزانه بانک مرکزی واریز کنند.

جمادی به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در برخورد قاطع با متخلفان ارزی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی استان بوشهر عزم خود را جزم کرده تا با همکاری بخش بانکی با کسانی که در قبال دریافت ارز و پول به تعهدات خود پایبند نباشند و برای کشور مشکل ساز شوند برخورد جدی صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 424182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =