۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

مدیرعامل پگاه آذربایجان غربی:

«غشاذر» همچنان توسعه و رونق می‌یابد

پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۶ ماهه اول سال آتی کارخانه شیر خشک پگاه آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری برسد
«غشاذر» همچنان توسعه و رونق می‌یابد

بیش از پانزده سال از حضور پگاه آذربایجان غربی در بورس می‌گذرد،

به گزارش صدای بورس، این مجموعه به عنوان اولین واحد تولیدی شرکت صنایع شیر ایران، در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به‌شمار می‌آید. این مجموعه همواره توانسته تحولات قابل توجهی ایجاد کند. بر این اساس همراه با کنفرانس اطلاع رسانی «غشاذر»، فرصتی فراهم شد تا پیرامون برخی مسائل این مجموعه در گفت‌وگویی نظرات سید فضل اله قریشی، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی را جویا شویم. 

 مزایده فروش محل قدیم کارخانه شرکت و زمین روبه‌روی شرکت چه نتیجه‌ای در پی‌داشت؟
سی و یکم شهریور ماه جاری مزایده فروش اموال ودارایی‌های مازاد (کارخانه قدیم و زمین روبه‌رو) برگزار شد که با توجه به عدم ارائه پیشنهاد در مهلت مقرر، کمیسیون معاملات شرکت مقرر داشت مزایده مذکور تجدید شود. بر این اساس در بیست و سوم مهرماه مزایده برگزار و نتایج آن پس از بازگشایی پاکت‌ها در ۱۸/۰۸/۹۹ مشخص شد. در مجموع مزایده فروش اموال ودارایی‌های مازاد (کارخانه قدیم و زمین روبه‌رو) طی دو مرحله برگزار و با توجه به عدم ارائه پیشنهاد در مهلت مقرر، مراتب جهت تصمیم گیری به جلسه آتی هیأت پگاه آذربایجان غربی موکول شد. 

 دلیل کاهش میزان فروش آبمیوه و دسر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه سال قبل چه بود؟
کاهش میزان فروش آبمیوه در شش ماهه سال ۹۹ به دلیل کاهش درخواست مناطق بازارگستر و دپوی بالای آبمیوه متاثر از کاهش میزان اشانتیون پرداختی و افزایش قیمت نامتعارف در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ است که موجب شد در سه ماهه اول سال۱۳۹۹ با کاهش فروش آبمیوه روبه‌رو شویم. البته با پیگیری‌های انجام گرفته در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ وضعیت فروش به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر، فروش آبمیوه مطابق بودجه صورت می‌گیرد. همچنین به‌علت کاهش میزان تقاضا تولید دسر متوقف شده است.

 افزایش سرمایه پیشنهادی هیأت مدیره از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ 
پیشنهاد هیأت مدیره افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طبقه زمین به میزان ۱۰۵ درصد است. در حال حاضر گزارش توجیهی افزایش سرمایه جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده که در صورت تأیید حسابرس و بازرس قانونی در سامانه کدال افشا خواهد شد. 

 طرح‌های توسعه‌ای شرکت مربوط به تولید سرشیر، پنیر کوزه و شیرخشک در چه مرحله‌ای هستند و چه زمانی به بهره برداری می‌رسند؟
پروژه سرشیر در مرحله تست آزمایشی به بازار ارائه شد که اقبال خوبی به همراه داشت. بنابراین با توجه به اقبال بازار توسعه تجهیزات لازم برای تولید سرشیر در برنامه کاری قرارگرفت. میزان ظرفیت تولید و فروش پنیر کوزه از روزانه ۷۰۰ کیلو گرم در سال ۱۳۹۸ به حدود روزانه ۲ تن در شش ماهه اول سال ۹۹ افزایش یافت. البته با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰میلیون ریال، خرید تجهیزاتی چون دستگاه نیتروژن ساز، دستگاه بسته بندی جدید پنیر کوزه، افزایش تجهیزات لازم و همچنین افزایش ظرفیت سردخانه رایپنینگ، مدنظر قرار گرفت.با توجه به این موارد در حال نزدیک شدن به تولید روزانه بیش از ۳ تن پنیر کوزه هستیم. همچنین برای پروژه احداث کارخانه شیر خشک، دو مرحله مناقصه برگزار شد که به علت به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان هیأت مدیره اخذ تصمیمی را مدنظر قرار داد. بر این اساس مقرر شد برای ترک تشریفات از طریق مناقصه محدود، طی مراحل قانونی، اخذ نظر مشاور طرح آقای عبداله پور با هماهنگی معاونت فنی و مهندسی شرکت صنایع شیر ایران اقدام لازم صورت گیرد. با توجه به موارد مذکور، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ کارخانه شیر خشک به بهره‌برداری برسد.

 روند توسعه «غشاذر» چگونه بوده است؟ 
نماد این شرکت در سال ۸۳ به‌عنوان سیصد و هشتاد و هفتمین شرکت، در گروه ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی و اولین واحد تولیدی شرکت صنایع شیر ایران، در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پذیرفته شد.کارخانه جدید این شرکت در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیر بنای ۳۰ هزار متر مربع و با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال احداث شد که یکی از مجهزترین کارخانه‌های لبنی در سطح کشور است. همچنین اتوماسیون، استاندارد سازی بالا، تکنولوژی جدید در تأسیسات، ساختمان، خطوط تولید، تنوع تولیدات و ظرفیت بالای تولید، از ویژگی‌های شاخص این شرکت به شمار می‌آیند. البته احداث کارخانه شیر خشک صنعتی از جمله برنامه‌های توسعه‌ای پگاه آذربایجان غربی است که با بهره‌برداری از این طرح میزان دریافت شیرخام در حدود ۵۰ درصد رشد می‌کند. همچنین بر اساس اعلام شرکت بورس اوراق بهادار، انتقال سهام در پایان مردادماه هر سال انجام می‌شود که شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، شرایط مقرر ارتقای تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران را احراز و نماد معاملاتی «hغشاذر» از تابلوی بازار دوم منتقل شد. در مجموع ارتقای نماد «غشاذر» از بازار دوم به تابلوی فرعی بازار اول به مفهوم کاهش ریسک مالی سهام شرکت برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه خواهد بود. 

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۱

کد خبر 424130

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =