رکورد بازدهی در صندوق‌های سهم‌آشنا

سبدگردان سهم‌آشنا مدیریت چند صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد. چهار صندوق این شرکت در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت مشغول رقابت با دیگر صندوق‌ها هستند. دو صندوق با درآمد ثابت «حکمت آشنا ایرانیان» و «امین آشنا ایرانیان»، در یک‌سال اخیر حدود ۳۰ درصد بازدهی کسب کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، دو صندوقِ با درآمد ثابت دیگر سهم‌آشنایی‌ها از نوع صندوق‌های نیکوکاری است. سطح بازدهی‌های کسب‌شده در این دو صندوق از دو صندوق دیگر بالاتر بوده و به‌نوعی می‌توان «صندوق‌ نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» را با کسب ۴۸ درصد بازدهی، پربازده‌ترین صندوق با درآمد ثابت نیکوکاری مجموعه دانست.

تنها صندوقِ سهامی این شرکت با نام صندوق «سهامی سهم‌آشنا»، خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته با رشد ۸۷ درصدی، به بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال رسید. صندوق سهم‌آشنا با تحقق بازدهی ۲۵۸ درصدی در یک‌سال اخیر، عملکرد قابل قبولی داشته است.

سهم‌آشنا با مدیریت همزمان سه صندوق بازارگردانی یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارگردانان است. صندوق «اختصاصی بازارگردانی سهم‌آشنا یکم،» از لحاظ مقدار خالص ارزش دارایی از دیگر صندوق‌های هم‌خانواده‌اش بالاتر است اما بالاترین بازدهی سالانه در بین این سه صندوق، در تصاحب صندوق اختصاصی بازارگردانی مپنای ایرانیان قرار دارد.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۱

کد خبر 424105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =