لحظه به لحظه با بازار ۲۶ آذر ۹۹

شاخص کل در راستای ریزش دیروز همجان با افت همراه است.

در ساعت ۹:۲۲
بازار در حال حاضر با افت بیش از ۲۷ هزار واحد در حال فعالیت بود و در شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.
شاخص کل هم وزن نیز با ۵۰۶۸ واحد کاهش در محدوده ۴۳۶,۰۷۹ قرار گرفته است.
بیشترین تاثیرگذاران بر شاخص کل شستا، شپنا، فملی، فولاد، تاپیکو، فارس و شتران هستند.
در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۲۴۱ واحدی شاخص کل هستیم. شاخص کل فرابورس در ارتفاع ۱۸.۷۰۴ ایستاده است.
تاثیرگذاران بر شاخص کل نمادهای ذوب، دی، شگویا، صبا وسپهر، دماوند و آریا هستند.
 

در ساعت ۹:۳۳
خودرو به محدوده سبز وارد شد
خودرو با حجم معاملات ۳۰۹ میلیونی با قیمت ۳۶۱ تومان حوالی صفر تابلو با نوسانات مثبت همراه است.
نمادها یکی یکی در حال فاصله‌گیری از محدوده منفی و ورود به محدوده مثبت هستند، صف‌های فروش در نمادهای بزرگ خودرویی، فلزات و محصولات شیمیایی جمع‌آوری شده است و به نظر می‌رسد بازار به سمت متعادل شدن پیش می‌رود.

در ساعت ۹:۵۰
روند ریزشی شاخص کاهش پیدا کرده و در حال حاضر شاخص با بیش از ۲۴ هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسیده است. رنج مثبت سنگن در ایران خودرو سهم را تا محدوده ۳.۵ درصد مثبت افزایش داد.
حسینا، حتوکا، حتاید، حآسا در مدار مثبت معاملات قرار دارند.
وتجارت و وبملت در محدوده صفر تابلو است.
شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰۳ واحد کاهش در کانال ۱۸.۷۴۳ واحد قرار گرفته است.

در ساعت ۹:۵۰
کاهش روند ریزشی شاخص ادامه دارد و در حال حاضر شاخص با بیش از ۲۱ هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسیده است.
محدوده معاملاتی #تاپیکو ۱۴۸۳۰ ریال است و بیش از ۲۵ میلیون حجم معاملاتی تا به این لحظه داشته است.
به نظر گروه پالایش باید بازارگردانی و حمایت قوی تری را داشته باشد . حرکت این گروه به کل بازار هم کمک خواهد کرد .
در حال حاضر اعلام شده که رهبر انقلاب امروز با برگزارکنندگان بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی دیدار میکنند در آستانه سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جمعی از برگزار کنندگان مراسم سالگرد شهدای مقاومت و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبر معظم انقلاب دیدار میکنند.

در ساعت ۱۰:۲۰
روند ریزشی شاخص ادامه دارد و در حال حاضر شاخص با بیش از ۲۲ هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۴۰۵ هزار واحد در حال فعالیت است.
بیشترین تاثیرگذاران بر شاخص کل شستا، شپنا، فارس، تاپیکو، شتران، شبندر و وغدیر هستند.
اما شاخص کل فرابورس روند کاهشی اش را بیشتر کرده و در حال حاضر با ۱۶۴ واحد منفی در کانال ۱۸.۷۸۱ واحد رسیده است. میدکو  و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس تا این لحظه داشتند. نمادهای غصینو، صبا، ذوب، دی و شگویا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را داشته اند. نمادهای وسپهر، بپیوند، شاروم، بگیلان، دی، ذوب و زدشت از پرتراکنش های بازار تا این لحظه فرابورس هستند.

در ساعت ۱۰:۵۰
بعد از تغییر روند بازار هم اکنون شاخص کل به ثبات رسیده است و نوسان چندانی ندارد.از صبح ۲۱ هزار واحد کاهش ارزش در بورس تهران داشتیم. شاخص هم وزن هرچند نتوانست رشد کند اما به ثبات رسیده است و روند کاهشی ندارد. شستا ، شپنا ، تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل دارند و فملی ، کگل و کچاد در جهت مثبت تلاش میکنند.
در فرابورس خریداران قوی‌تر شده‌اند و شاخص در حال جبران کاهش‌های خود است و تا کنون توانسته بیش از ۱۰۰ واحد را پس بگیرد.
در فربورس  غصینو ، ذوب و صبا بیش از دیگر نمادها باعث اهش شاخص فرابورس شده‌اند و در طرف مقابل نمادهای میدکو ، هرمز و زاگرس درحال تقویت شاخص هستند.

در ساعت ۱۱:۲۰
در حال حاضر شاخص با کاهش ۱۹ هزار واحد در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد قرار گرفته است. به نظر می رسد تحرکات خوبی در بازار صورت گرفته است.
شاخص کل هم‌وزن نیز با بیش از ۵ هزار واحد در محدوده
۴۳۵,۶۵۸ قرار گرفت.
بیشترین تاثیرگذاران بر شاخص کل شستا، شپنا، فارس، تاپیکو، شتران، شبندر و وغدیر هستند.
اما شاخص کل فرابورس روند کاهشی اش را بیشتر کرده و در حال حاضر با ۱۱۶ واحد منفی در کانال ۱۸.۸۳۰ واحد رسیده است. میدکو، بپاس  و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس تا این لحظه داشتند. نمادهای غصینو، ، دی، ذوب و شگویا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را داشته اند. نمادهای وسپهر، بپیوند، شاروم، بگیلان، ذوب، زدشت و دی از پرتراکنش های بازار تا این لحظه فرابورس هستند.

در ساعت ۱۱:۵۰
شاخص کل بورس مجددا تصمیم به رشد گرفته است و روند صعودی به خود گرفته. با نگاه به نقشه بازار هر دقیقه به نمادهای سبز اضافه می‌شود و امید بین سهامداران افزایش می یابد.تا این لحظه دو هزار واحد دیگر را شاخص کل پس گرفته است. شاخص هم وزن نیز وضعی مشابه دارد و در حال صعود است و توانسته است هزار واحد دیگر را پس بگیرد.
در فرابورس شاخص تنها یک قدم دیگر برای سبز شدن فاصله دارد و اغلب معامله گران امیدوارند امروز را سبز به پایان برساند.هم اکنون شاخص فرابورس با ۸۱ واحد کاهش در حال تلاش برای رشد است. 

در پایان بازار، شاخص کل در بیست و ششمین روز  آذر ماه با کاهش ۱.۰۴ درصد بسته شد و نماگر بازار در کانال ۱ میلیون و ۴۱۳ هزار واحد آرام گرفت.
شاخص هم وزن نیز کاهش ۴۶۲۱ واحد را ثبت کرد.
ارزش معاملات بازار مجموعا از ۳۲ هزار میلیارد تومان گذشت.
امروز ارزش معاملات خرد بیش از ۱۷۱۲۶ میلیارد تومان بود که عدد خوبی برای معاملات پایان هفته محسوب می شود.
شستا، شپنا و فارس منفی‌سازان اصلی و فملی و کگل مثبت‌سازان اصلی شاخص بورس هستند.
مجموع ارزش معاملات بورس به 12 هزار میلیارد تومان و فرابورس به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است که علت اصلی افزایش ارزش معاملات فرابورس ، پذیره‌نویسی اوراق مرابحه دولت در روز جاری است.
خودرو، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی به ترتیب با ارزش معاملات 1583 میلیارد تومان، 1220 میلیارد تومان و 1210 میلیاردتومان برترین صنایع امروز هستند.
فلزات خوب بودند. صادرات بیشتر در پیش دارند.


 

کد خبر 424038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    فعلا که پالایشی ها حال مردم راگرغتند ودولت محترم ازبس سهم پالایشی ها رادر عرضه گران به مردم داده دیگه جای رشد ندارند ودولت مردانگی کند ودر ازای هرصدواحد همان سی درصد دروغین که تخفیف داد حالا لرای جبران پالایشی ها سی درصد به تعداد سهام مردم اضافه کند چون ان سی درصد اول دروغ بود وچیزی عید مردم نشده والان هم هرواحد بامایات ۶۵۰ تومان در ضرر است خدا به زمین گرم بزند انان که سرمردم کلاه گشادی کردند امین