۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
در مجمع «شپدیس» چه گذشت؟

میزان سود تقسیمی، افزایش سرمایه و وضعیت مطالبات شرکت از موضوعات مهمی بود که در مجمع عادی سالانه شرکت پتروشیمی پردیس مطرح شد.

گزارش صدای بورس، مجمع عادی سالیانه پتروشیمی پردیس در ساعت ۱۰ صبح ۲۵ آذر ۹۹ در سالن همایش‌بهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان حضور تمام سهامداران نبود و اغلب از طریق پخش زنده جلسه را دنبال می‌کردند. جلسه با معرفی هیات رئیسه شروع شد. بعد از آن مدیر عامل شرکت گزارشی از سال گذشته مجموعه ارائه کرد. مطابق این گزارش در سال مالی قبل شرکت ۲،۸۱۸ هزار تن اوره تولید و ۲،۹۰۵ هزار تن اوره صادر کرد. همچنین ۱،۷۲۳ هزار تن آمونیاک تولید ۱۴۹ هزار تن صادر کرده‌ است. و برنامه داریم این مقدار را به خصوص در مورد آمونیاک  در سال آینده افزایش دهیم. پیش بینی می‌شود تولید آمونیاک در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۰۰ هزار تن و اوره به ۲۹۰۰ هزار تن برسد. این شرکت با وجود شرایط تحریمی ، کرونا و قطعی ۳۸ روزه گاز خوراک در زمستان ۹۸ توانست هم میزان تولید خود و هم میزان صادرات را افزایش دهد.

پتروشیمی پردیس به ۴ قاره جهان صادرات دارد که سه اروپا و کشور ترکیه ۴۳ درصد ، آمریکا جنوبی ۲۶ درصد ، آسیا ۱۷ درصد و آفریقا ۱۴ درصد است. با ورود پتروشیمی لردگان به تولید سهم ما از تامین بازار داخل کمتر می‌شود و می‌توانیم قسمت بیشتری از تولیدات را صادر کنیم.  متوسط قیمت صادرات اوره امسال ۱۹۸ دلار بود که نسبت به سال قبل کمی کاهش داشت.

شرکت در نظر دارد در آینده دو محصول جدید را توسعه دهد. یکی Coated Urea و دیگری  Urea Black . همچنین خرید یک کشتی مخصوص حمل آمونیاک و یک کشتی مخصوص حمل آمونیاک به منظور تسهیل عملیات صادرات در برنامه‌های پتروشیمی پردیس است.  

بزرگترین تولید کنندگان اوره در دنیا چین با ۵۵ میلیون تن ، هند با ۲۵ میلیون تن ، آمریکا با ۱۰/۸ میلیون تن ، روسیه با ۹/۷ میلیون تن و ایران با ۶/۷ میلیون تن هستند. ایران در رتبه اول تولید کنندگان ائره در خاورمیانه قرار دارد. کشورهای هند ، برزیل ، آمریکا ، ترکیه ، تایلند و استرالیا بزرگترین خریداران اوره در جهان هستند که به دلیل تحریم‌ها بازار هند را از دست رفته استو با آمریکا هم نمی‌توان معامله کرد. 

سازمان مالیاتی به شرکت اعلام کرده است که معافیت مالیاتی آن پایان یافته که مدیران در حال رایزنی برای تمدید آن از طریق طرح دعوی در قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی است. در ضمن شرکت پیگیر مطالبات خود از ما به اتفاوت نرخ تکلیفی و قیمت بورس کالا از نهادهای دولتی هست اما تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده و معلوم نیست چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود. پتروشیمی پردیس هیچ برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا تجدید ارزیابی ندارد.

سود هر سهم ۹،۵۸۱ ریال است. سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ ریال است که از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد. ارزش دفتری هر سهم به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۸ ریال تصویب شد.

سود خالص ۵۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۳۴ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۳۷ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال اعلام شد.

روزنامه های ایران و دنیای اقتصادبه عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در پایان حسابرس نظرات خود را درمورد صورت‌های مالی سالیانه شرکت بیان کرد و به سوالات سهامداران پاسخ داده شد. 

کد خبر 423999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =