برآورد «شغدیر» از تولید و فروش برای ۱۴۰۰

شرکت پتروشیمی غدیر در رابطه با شایعات منتشر شده در خصوص کیفیت محصولات شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت پتروشیمی غدیر به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد و آماده بازگشایی شده است. این شرکت اعلام کرده که از تاریخ گزارشگری صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه تا مقطع کنونی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالیو عملکرد شرکت رخ نداده است و عملکرد منطبق با برنامه بوده و لذا به نظر می رسد که این جهش قیمت مربوط به عرضه و تقاضا حاکم بر بازار سرمایه است. پاسخ این سوالات را در ادامه می‌خوانید:

تقاضای واقعی pvc  در داخل کشور سالیانه به چه میزان است؟ دلیل اصلی افزایش فروش داخلی در سال ۹۹ نسبت به سال های گذشته ، چیست؟ آیا نوسانات نرخ ارز در کشور باعث افزایش تقاضا  pvc  در داخل کشور شده است یا تقاضای واقعی نسبت به سال ها گذشته رشد داشته است؟
تقاضای واقعی ۹ ماهه سال ۹۹ برابر با ۴۵۹.۴۵۲ تن است. به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی PVC اقبال به فروش داخلی بیشتر بوده است. افزایش نرخ ارز در مقاطعی با افزایش تقاضا همراه بوده است.

آخرین نرخ فروش صادراتی شرکت به چه نرخی انجام شده است؟ برآورد شرکت از مقدار فروش داخلی و صادراتی شرکت در ادامه سال به چه صورت است ؟ آیا مقدار فروش داخلی نسبت به فروش صادراتی بیشتر خواهد بود؟
آخرین نرخ فروش صادراتی ۱۰۴۵ دلار/تن در ۶ ماهه اول سال است. در ۶ ماهه دوم فروش صادراتی در دستور کار قرار دارد و با توجه به کاهش تقاضا بازار داخلی و روند رو به رشد قیمت‌های صادراتی، صادرات فعلا در اولویت خواهد بود.

عمده مقصد صادراتی شرکت چه کشورهای هستند؟ آیا شرکت در فروش صادراتی خود با محدودیت و مشکلاتی روبرو است( افزایش هزینه حمل و نقل ، فروش محصول به قیمت پایین تر نسبت به رقبا به دلیل تحریم ها ..)؟
عمده مقاصد صادرات حوزه CIS، عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان است. پتروشیمی غدیر به دلیل فروش محصول در درب کارخانه با مشکلات حمل مواجه نیست و به دلیل کیفیت بالای محصول از مزیت رقابتی برخوردار است.

بیشترین مقدار تولید شرکت در سال های گذشته مربوط به سال ۹۶ بوده که شرکت ۱۲۲ هزار تن محصول تولید کرده است.عمده دلایلی که شرکت نتوانسته است تولید خود در سال ۹۶ را در سال ۹۷ و ۹۸ ( و احتمالا سال ۹۹) تکرار کند چیست؟
کمبود خوراک و مواد اولیه، اصلی ترین دلایل کاهش تولید در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بوده است. ضمنا تولید در سال ۱۳۹۹ مطابق با ظرفیت اسمی و برابر با ۱۲۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

در رابطه با کیفیت محصول شرکت در ۱ ماه اخیر ، اخبار و شایعاتی مطرح بوده است . آخرین محموله های صادارتی شرکت به خریداران تحویل داده شده است؟ آیا محصول تولیدی شرکت طبق استاندارد ها  بوده و از این لحاظ مشکلی از دید خریدار وجود نداشته است
کلیه محصولات فروخته شده تحویل و هیچ مورد شکایتی دریافت نشده است.

شرکت کلر مورد نیاز خود را از پتروشیمی اروند تامین می کند ، نحوه قیمت گذاری محصول فوق به چه صورت است ؟آخرین نرخ خریداری شده را لطفا به دلار بیان کنید .
قیمت گذاری کلر براساس نرخ‌های مصوب اعلامی توسط کمیته قیمت گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صورت می‌پذیرد. ضمنا آخرین نرخ خرید کلر برای هر تن ۷.۶۶۴.۰۰۰ ریال است.

شرکت در دوماه گذشته چه مقدار کلر از پتروشیمی اروند خریداری کرده است ؟ برآورد شرکت از مقدار کلر تحویلی از پتروشیمی اروند در ادامه سال و سال ۱۴۰۰ چیست؟  در صورت تامین چه مقدار کلر شرکت می تواند در ظرفیت اسمی خود به تولید بپردازد و نیاز به خرید edc  نداشته باشد؟
در دوماه گذاشته (مهر و آبان ماه) جمعا ۸.۷۴۵ تن کلر از پتروشیمی اروند خریداری شده است. مقدار کلر مورد نیاز مطابق ظرفیت اسمی برابر با ۹۰ هزار تن در سال است که به طور متوسط ۶۰ درصد آن توسط پتروشیمی اروند تامین می‌شود. در صورت افزایش تولید کلر در پتروشیمی اروند مقدار ارسال آن به پتروشیمی غدیر افزایش خواهد یافت و همچنین برآورد شرکت در چهار ماه آتی سال ۹۹ به مقدار ۱۱.۲۹۰ تن است و پیش بینی دریافت کلر برای سال ۱۴۰۰ در دست بررسی است.

در ۶ ماهه اول، ۹ درصد از edc  مصرفی شرکت خریداری شده است و همچنین نزدیک به ۵ درصد vcm مورد نیاز شرکت خریداری شده است. این نسبت در فصل پاییز به چه صورت بوده است؟ برآورد شرکت از میزان خریداری این محصولات در سال ۱۴۰۰ چیست ؟
در سه ماهه پاییر سال جاری EDC و VCM خریداری نشده است. به طور متوسط تامین ۱۰ درصد از EDC مورد نیاز از بیرون مجتمع پیش‌بینی می‌شود.

لطفا متوسط نرخ خرید اتیلن در فصل پاییز را بیان کنید؟ آخرین نرخ اتیلن خریداری شرکت به ازای هر تن چند دلار بوده است؟
متوسط نرخ خرید اتیلن در فصل پاییر ۱۴۰.۸۰۹ ریال است و آخرین نرخ ارزی اتیلن ۵۲۸ دلار برای هر تن بوده است.

شرکت ارز حاصل از آخرین فروش صادراتی خود را با چه نرخی در داخل کشور به فروش رسانده است؟
آخرین نرخ فروش دلار مبلغ ۲۵۷.۴۵۵ ریال بوده است.

آخرین نرخ edc  و vcm   خریداری شده توسط شرکت به ازای هر تن چند دلار بوده است؟
آخرین نرخ edc  مبلغ ۱۱۷.۷۴۵.۰۰۰ ریال برای هر تن است و آخرین VCM خریداری شده در تیرماه ۹۹ به مبلغ ۹۹.۴۳۵.۰۰۰ ریال برای هر تن بوده است.

شرکت در گذشته در تامین کاتالیست مورد نیاز خود با مشکلاتی همراه بوده است که طبق گفته شرکت تامین کنندگان داخلی جایگزین محصولات وارداتی شده است. آیا از این شرکت با ریسکی روبرو است (کیفیت کاتالیست ها، قیمت، عدم تولید و ..)
در حال حاضر با توجه به تامین داخلی محصول از لحاظ کیفی، دریافت به موقع کالا و نیز قیمت رقابتی با مشکلی مواجه نشده است.

پیش بینی شرکت از روند قیمت جهانی  pvc  چیست ؟ نظر مدیران شرکت در ارتباط با وضعیت جهانی  pvc  به چه صورت است؟
این شرکت پیش‌بینی می کند تا انتهای سال قیمت PVC در بازه ی مناسبی قرار گیرد و با وجود محدودیت های کرونا در بازار جهانی امکان فروش در کشورهای همسایه میسر است.

شرکت در سال ۹۹ مجوز واردات  pvc  به میزان ۵۰۰۰ تن داشته است.  در بین تولید کنندگان  pvc  شرکت های دیگر نیز مجوز   واردات داشته اند؟ میزان تولید و مصرف  pvc  در داخل کشور در سال ۹۹ ( ۸ماه سپری شده سال ) و سال ۹۸ به چه صورت بوده است؟ در سال های گذشته واردات  pvc  داشته ایم ؟ در صورت مثبت بودن جواب چه میزان؟
شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۹۹ تنها این مجوز را داشته است و لیکن از این امکان استفاده نکرده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی ‌های خود کاستی های بازار داخلی را پوشش داده است و در سال ۹۸ نیز واردات محصول PV نداشته است.
سال ۹۸ - تولید ۵۸۴.۴۵۴ تن - عرضه ۵۰۸.۱۳۵ تن و حجم معامله ۴۰۵.۶۳۸ تن است.
۸ ماهه سال ۱۳۹۹- برای تولید اطلاعاتی در دسترس نیست- ۳۳۷.۹۵۷ تن و حجم معامله ۲۸۱.۴۵۴ تن بوده است.

آیا شرکت ۵۰۰۰ تن محصول را که مجوز وارد کردن آن به داخل کشور را داشته است خریداری و به داخل کشور انتقال داده است؟ قیمت هر تن pvc  خریداری شده چند دلار بوده است؟  قیمت تمام شده ( قیمت خرید+هزینه حمل ..) به ازای هر تن چند دلار بوده است؟
خیر وارد ننموده است.

آخرین موجودی محصول آماده فروش شرکت به چه میزان است؟
در حال حاضر موجودی محصول آماده بسته بندی و فروش شرکت سه هزار تن است.

برآورد شرکت از میزان تولید و فروش شرکت در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ چیست؟
برنامه تولید و فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معادل ظرفیت اسمی ۱۲۰ هزار تن است.

کد خبر 423952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =